مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران:


سال آینده ۱۷ هزار مگاوات کسری برق داریم | هزینه راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی با نیروگاه فسیلی یکسان است

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در گردهمایی معاونین فنی شهرک‌های تخصصی با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک اعلام کرد که هزینه راه‌اندازی نیروگاه حرارتی با خورشیدی یکسان است.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته جعفر محمدنژاد سیگارودی هزینه تبدیل نیروگاه حرارتی و نیروگاه خورشیدی هر دو ۵۰۰ دلار است، این در حالی است که هنوز نیروگاه حرارتی هزینه سوخت سالیانه بالایی هم دارد. او در این جلسه به‌صراحت اعلام کرد که قیمت تمام شده هر کیلووات برق از نیروگاه حرارتی با قیمت واقعی سوخت حداقل ۷ هزارتومان است، درصورتی‌که اکنون برق خورشیدی کیلوواتی ۳ هزارتومان خریداری می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در این جلسه با اشاره به ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق امسال، اعلام کرد که سال آینده با افزایش ۳ تا ۷ درصدی مصرف برق هرساله، میزان کسری ۱۷ هزار مگاوات برآورد می‌شود.

محمدنژاد سیگارودی در این جلسه با بیان اینکه دنیا به سمت توسعه نیروگاه فسیلی نمی‌رود، گفت: میزان سرمایه‌گذاری تجدیدپذیر طی ده سال اخیر ۲ برابر فسیلی بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110057
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.