برای نخستین مرتبه در کشور؛


مرکز نیکوکاری تخصصی حمایت از زوج‌های نابارور در کرمان افتتاح شد

مرکز نیکوکاری تخصصی “بشری” به‌ منظور حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پُرنوزاد برای نخستین مرتبه در کشور در کرمان افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان روز دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز نیکوکاری که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه، استاندار کرمان، مدیرعامل بانک رسالت کشور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، به آمار بالای ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که متخصصان می‌گویند هیچ بن‌بستی برای فرزند آوری وجود ندارد.

یحیی صادقی هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را واگذاری امور خیر به مردم و خیرین دانست و افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: با رصد انجام شده و طبق نظر کارشناسان هیچ بن‌بستی در فرزند آوری وجود ندارد و گروهی از خیرین حمایت و تشویق کردند تا کمیته امداد در این‌ باره تسهیل گری کند و زمینه درمان را با تخفیف گرفتن از پزشکان و یا با تأمین آن و رایگان برای زوج‌ها فراهم کند.

وی با بیان اینکه تمام خدماتی که استان‌های دیگر در زمینه درمان ناباروری می‌دهند در استان کرمان وجود دارد اما هزینه‌ها بالا است افزود: مسئله دیگر تأمین معاش خانواده‌های پُر نوزاد و چندقلوزایی است که باید جایی برای رسیدگی به مشکلات این خانواده‌ها وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در آیین افتتاح این مرکز نیکوکاری با بیان اینکه ارزش کار خیر در نگاه دینی بالا و از خودکار خیر عظمت بیشتری دارد گفت: مراکز نیکوکاری در حوزه‌های مختلف و کسانی که همت می‌کنند این مراکز راه‌اندازی شود مصداق این امر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ادامه داد: کار خیر در جامعه زیاد انجام می شود اما گاهی کار خیر در راستای یک اتفاق و تخصص و باهدف خاصی است که بر آن حاکم است و این ارزش کار را چند برابر می‌کند.

امام‌جمعه کرمان در ادامه به روایتی از امام علی (ع) در مورد کار خیر اشاره کرد و افزود: طبق فرموده امام علی (ع) کسی که کار خیر انجام می‌دهد از خیری که اتفاق می‌افتد عظمت آن بالاتر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78424
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.