رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان خبر داد


آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان از پنجم شهریورماه آغاز شد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مسعود ایرانمنش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان امروز هفتم شهریورماه با اعلام این خبر افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر ضرورت آمایش دقیق رشته‌ها و پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور و سیاست‌های کلان توسعه اشتغال کشور، به دنبال تسهیل دستیابی جوانان به اشتغال پایدار و تبدیل نهضت اشتغال به پروژه ملی است.

 او تصریح کرد: ایجاد تحول در آموزش عالی نیازمند تغییر نگرش در برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که اشتغال پایدار دانشجویان و دانش‌آموختگان تضمین شود.

 ایرانمنش در ادامه بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌عنوان پیشران این تغییر نگرش مطابق با سند چشم‌انداز توسعه و بر اساس تحلیل تخصصی وضعیت فعلی آموزش عالی، طرح آمایش آموزش عالی علمی کاربردی را تدوین و الگوی توسعه متوازن و هدفمند اجرای دوره‌های علمی کاربردی را اجرا نموده است.

 او افزود: این دانشگاه با مشارکت بخش خصوصی و با برخورداری از ویژگی منحصربه‌فرد آموزش در محیط واقعی کار و ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با بازار کار، بر پذیرش دانشجو مطابق با اولویت‌های کشور و نیاز محور کردن رشته‌های تحصیلی متمرکز شده و با بهره‌گیری از تجارب پیش‌گامی در آموزش‌های شغلی، با برنامه‌ریزی شغلی برای ارتقای توانمندی نیروی انسانی از طریق به‌کارگیری مستقیم یا غیرمستقیم و هدایت برای خوداشتغالی و اشتغال‌آفرینی نسبت به مشارکت در تسهیل اشتغال اقدام می‌کند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در ادامه گفت: در پذیرش مهرماه سال جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد آموزش برای اشتغال و باتوجه‌به سیاست‌های اشتغال استان، به‌منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف، مجموعاً در ۶۳ کد رشته محل در مقطع کاردانی ناپیوسته و ۳۸ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در مراکز آموزش عالی علمی کاربردی سطح استان اقدام نموده است.

 او افزود: ثبت‌نام از تمامی داوطلبان ورود به دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی برای پذیرش مهرماه ۱۴۰۲ از پنجم تا ۱۱ شهریورماه ادامه دارد.

ایرانمنش تصریح کرد: ثبت‌نام دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه نیز از هفتم تا ۱۳ شهریورماه ادامه می‌یابد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.