اعتراض به نحوه استخدام فولاد بوتیا| مدیر روابط عمومی: تنها ملاک استخدام آزمون است

مدیر روابط عمومی فولاد بوتیای ایرانیان در خصوص اعتراض کارگران پیمانی این شرکت به عدم استخدام گفت: تنها ملاک استخدام در این مجتمع آزمون است؛ اگر شخصی در آزمون قبول شده و جذب نشده باشد قابل بررسی است.

یکی از کارگران شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در روزهای گذشته از برخی مشکلات کارگری در این مجتمع به خبرنگار کرمان‌نو اطلاع داد.

این کارگر که خواست نامی از او برده نشود، کیفیت پایین غذا را یکی از این مشکلات عنوان کرد و گفت: «در برخی روزها غذا به طور کامل دور ریز می‌شود.»

یکی از موارد دیگری که این کارگر مجتمع فولاد بوتیا به آن اشاره کرد توزیع کم اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود.

نیروهای با تجربه استخدام نشدند

موضوع مهم بعدی بحث استخدام نیروهای پیمانکاری فولاد بوتیا است. این کارگر می‌گوید در بحث استخدام برای پیمانکاران ارزش آنچنانی قائل نشده‌اند.

او ادامه می‌دهد: «کارگرانی در پروژه هستند که از ابتدا در مجتمع بوده‌ و تجربه زیادی دارند؛ حقشان استخدام است اما برخی از آن‌ها بعد از آزمون حتی دعوت به مصاحبه هم نشدند.»

این کارگر فولاد بوتیا افزود: «جاهای دیگر تحت نظر میدکو کارگران پیمانی با ۱۵ تا ۱۸ ماه سابقه کار استخدام شده‌اند اما اینجا افرادی که سه یا چهار سال سابقه کار داشته و در شرکت پیمانکاری درجه یک هم هستند استخدام نشدند.

ملاک استخدام آزمون است

مطالبات کارگران را با شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در میان گذاشتیم. «رشید فرخی» مدیر روابط عمومی این شرکت در زمینه بحث استخدام توضیح داد: مهر ۹۹ آزمون استخدامی با اطلاع رسانی قبلی برگزار شد. آزمون را هم شرکت کاراسا، زیر مجموعه دانشگاه صنعتی شریف برگزار کرد.

او ادامه داد: در ادامه نفرات برتر اعلام شد که شامل افراد شاغل به صورت پیمانکاری و دیگر افراد خارج از مجتمع بودند.
رشید فرخی گفت: از فروردین ماه به مرور کلاس‌های آزمایشی برای قبول شدگان در حالی برگزاری است و افراد دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند.

آن طور که مدیر روابط عمومی فولاد بوتیا می‌گوید از فروردین ماه تا امروز حدود ۲۰۰ نفر به مجتمع اضافه شدند و جذب همچنان ادامه دارد.

او در رابطه با عدم استخدام نیروهای پیمانکاری توضیح داد: ملاک هلدینگ میدکو و شرکت‌های زیر مجموعه آن برای استخدام، آزمون استخدامی است. آزمون نیز شرایطی از جمله سن و مدرک تحصیلی دارد. امکان دارد برخی افراد نمره حد نصاب آزمون را به دست نیاورده‌اند و یا شرایط سنی را نداشته‌اند.

مدیر روابط عمومی فولاد بوتیا ادامه داد: اگر شخصی در آزمون قبول شده و جذب نشده باشد قابل بررسی است. رشید فرخی گفت: کارگران بعد از قبولی اگر دارای سابقه کار باشند برای آن‌ها به حساب می‌آید.

برای غذا به تازگی نظرسنجی گذاشتیم

در حالی که برخی کارگران از غذای مجتمع گلایه دارند مدیر روابط عمومی فولاد بوتیا دور ریز غذا را تکذیب کرده و می‌گوید: چندماه قبل نظرسنجی برگزار شد و بالای ۷۰ درصد از غذا رضایت داشتند که مستندات آن نیز موجود است.

رشید فرخی افزود: «از زمان شیوع کرونا پروتوکل‌هایی از طرف وزارت بهداشت به ما ابلاغ شد. واحد ایمنی همه‌ این موارد را رعایت می‌کند. در حال حاضر روزانه در مشاغل مختلف بین ۲ تا سه ماسک بین کارگران توزیع می‌کنیم. مکان‌های مختلف نیز مرتب در حال ضدعفونی است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74147
2 نظرات
  1. منصورعسکری شاهرخ ابادی می گوید

    سلام من بچه شاهرخ ابادولیسانس الکترونیک میباشم دهات مانزدیکترازهمه به شرکت بوتیاهست ثبت نام کردم امتحان دادم هرچی منتظرشدم خبری ازقبولی نیست باتتفاق پدرم که شیمیایی وبرادردوتاشهیدوبانامای ازاقای دکترپورابراهیمی ونامه ای ازشورای شاهرخ ابادرفتیم شرکت بوتیا چقدرمعطل وحیرانی وبارهاتماس گرفتن نگهبانی بامسولین مجوزخدمت اقای مهندس خسروی رسیدن گرفت واجازه دادباپدرم خدمت اقای مهندس شرف یاب شدیم بعدازنیم ساعت صحبت ودرددل ایشان مدارک مراونامه شورا ونامه اقای دکترپورابراهیمی گرفتن ودادن اطاق کناری شمابروید وفرمودنداین دفعه امتحان دیپلم وزیردیپلم بوده تاهفت وهشت ماه کارشناس وارشدمیگیریم ودستورمیدم بهتون خبربدن حتی به مافرمودن امتحان نمی خواد بدی ازسال ۹۷ تابحال میگذره ابداخبری نشدمننمیدنم چرااقوام ونزدیکان بدون حومه وامتحان سریع میبرن سرکار وقتی نوبت به بومیا میرسه بایدامتحان بدن چقدرکرمونیا بدبخت مهمان نوازهستند والسلام

  2. علی اصغر می گوید

    سلام من ۳سال فولاد قسمت گندله سازی پیمان کاری کار کردم آزمون هم امتحان دادم بومی هم هستم اما متاسفانه میگن قبول نشدی چرا یکی تجربه داره استخدام نمی‌کنید منی که تو ارتفاع کار کردم ۸ماه تعمیرات گندله بودم باید بیکار باشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.