توضیحات روابط‌عمومی مجلس درباره از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس:


اعداد غیرواقعی درج شده

روابط‌عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای درباره از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس اعلام کرد که ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، صبح امروز خبری مبنی بر هک سایت مجلس شورای اسلامی منتشر شد. تصاویری در فضای مجازی مبنی بر پرداخت حقوق خردادماه ۱۴۰۲ نمایندگان با مبالغی از ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان منتشر شده بود که روابط عمومی مجلس اعداد منتشر شده را غیرواقعی اعلام کرد.

متن اطلاعیه روابط‌عمومی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس به شرح زیر است:

«سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دست‌کاری شده و غیرقابل‌استناد است. به این صورت که هکرها احتمالاً از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دست‌کاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

این درحالی است که صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن صفحه خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی از دسترس خارج شد.
و بنا بر روایت ایلنا، با توجه به بارگذاری عکس سران منافقین گفته شد که این خبرگزاری هک شده است.

گروهی که مدعی هک سرورهای مجلس شده، تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان و اسناد مالی و اداری مجلس منتشر کرد.

همچنین خبر فوری اعلام کرد گروه وابسته به گروهک منافقین مدعی شد که سایت خانه ملت و برخی سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی را هک کرده است.

Screenshot 1402 11 24 at 4.25.04 in the afternoon.png

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115191
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.