انتشار گاز ناشی از قاچاق سوخت حادثه آفرید


انفجار در واحد مسکونی در خیابان گلدشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از حضور آتش‌نشانان در دو عملیات هم‌زمان اطفای حریق در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم بابایی گفت: حوالی ساعت ۳:۴۰ بامداد امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، انتشار گاز ناشی از بنزین (قاچاق سوخت) در فضای محصور یک منزل مسکونی، موجب انفجار و آتش‌سوزی گسترده شد.

 او با بیان اینکه این انفجار در کوچه شماره ۲۹ خیابان «گلدشت» رخ داد، افزود: این انفجار علاوه بر آتش‌سوزی گسترده و خسارات قابل‌توجه، موجب فروریختن شیشه‌های برخی منازل اطراف و ایجاد رعب و وحشت شد.

 بابایی با بیان اینکه شدت انفجار، به ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ها منجر شد، تصریح کرد: این حادثه، درگیری همسایه‌ها با فرد خاطی را به همراه داشت.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: باتوجه‌به حجم قابل‌توجه بنزین و بخارات قابل‌اشتعال موجود در محیط، این آتش‌سوزی گسترده، موجب سوختن یک دستگاه خودرو و خسارت به دو واحد مسکونیِ طبقات فوقانیِ آن شد.

 بابایی، خسارات ناشی از انفجار را که از منازل اطراف گزارش شده نیز قابل‌توجه و شدید دانست و افزود: مصدومیت‌های ناشی از وقوع حادثه، به اظهارات همسایگان مربوط می‌شود که بنا بر اظهار برخی از آن‌ها، سقوط و پرتاب اشیا از قبیل لوستر و غیره، در اثر موج انفجار، موجب صدماتی شده است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، به حضور ۱۵ آتش‌نشان با چهار دستگاه خودروی اطفایی و تجهیزات کامل، به همراه برخی از مسئولان این سازمان برای مهار آتش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش آتش‌نشانان، علاوه بر مهار آتش، عملیات لکه‌گیری در فرایند مبارزه با آتش‌سوزی نیز به پایان رسیده است.

 بابایی افزود: باتوجه‌به حجم قابل‌توجه سوخت (بنزین) باقی‌مانده در محل و خودرو، با حضور پلیس و انتقال امن خودرو به خارج از منطقه مسکونی و یا مکان مناسب دیگر، عملیات خاتمه یافت.

 او تصریح کرد: تا انتقال خودروی حامل سوخت از سوی پلیس، یک دستگاه خودروی اطفایی در محل حادثه در خیابان «گلدشت» حضور داشت.

 آتش‌سوزی دوم هم‌زمان با اوج آتش‌سوزی در انفجار اول

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، همچنین به آتش‌سوزی دیگری هم‌زمان با اوج عملیات در حادثه انفجار و حریق بنزین در خیابان «گلدشت» اشاره کرد و گفت: در این حادثه نیز یک منزل مسکونی در خیابان «شهیدان ماهانی» دچار حریق شد که سه دستگاه خودروی اطفایی به محل اعزام شد.

 بابایی افزود: آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان «شهیدان ماهانی» با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107127
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.