در نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مطرح شد


 با اجرای خط اول انتقال آب، مشکل تأمین آب شهر کرمان حل نمی‌شود

 به گزارش «کرمان نو» و بنا به اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خط انتقال آب از خلیج‌فارس تمام مشکلات آب را حل نخواهد کرد و طی یکی دو سال کمبود را مرتفع می‌کند.

 علی رشیدی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت پیشرفت فیزیکی خط انتقال آب را ۴۵.۵ درصد اعلام کرد و گفت ۳۰ میلیون مترمکعب آب از خط صنعت منتقل می‌شود که ۲۵ میلیون مترمکعب برای کرمان و ۵ میلیون مترمکعب برای رفسنجان است.

 در حالی از اختصاص سهم ۲۵ میلیون مترمکعبی به کرمان گفته شده که اکنون میزان کسری آب کرمان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب است و هرسال دبی چاه‌ها کاهش پیدا می‌کند. حال‌آنکه به گفته رشیدی امسال به جهت مدیریت و کنترل تأمین آب کرمان ۸۵ حلقه چاه جدید طی مدت ۵ ماه حفر شده است.

 در این نشست عنوان شد که به جهت رفع مشکل آب کرمان بایستی از خط دوم انتقال آب از خلیج‌فارس نیز آبی برای مصرف شرب اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان همچنین با بیان اینکه انتقال آب از بهشت‌آباد برای تأمین آب شهرهای شمال استان به خرسان ۳ منتقل شده است، گفت: برای تأمین آب درازمدت شمال استان ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب برای شهرهای شمالی استان من‌جمله کرمان، رفسنجان، انار و سایر شهرها از سد خرسان ۳ به استان کرمان منتقل می‌شود.

 بهشت‌آباد، عنوانی است که برای انتقال آب از استان چهارمحال‌وبختیاری به استان‌های اصفهان، یزد و کرمان به کار برده می‌شود. طبق این طرح قرار بود نسبت به انتقال سالانه حدود یک میلیارد و صد میلیون مترمکعب، آب به فلات مرکزی ایران اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108281
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.