در پی نشت‌یابی شبکه آبرسانی و انشعابات صورت گرفت


جلوگیری از هدر‌رفت بیش از ۱۵ لیتر آب بر ثانیه در شهر کرمان

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان گفت: با انجام عملیات نشت‌یابی شبکه و انشعابات از هدر‌رفت ۱۵.۶۱ لیتر آب بر ثانیه در شهر کرمان جلوگیری شد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، علیرضا عبدیان امروز ۳۱ تیرماه در تشریح این خبر اظهار کرد: طی سه ماه نخست سال جاری ۷۹ مورد نشت‌یابی شبکه و انشعاب در شهر کرمان انجام شده که شامل ۵۲ مورد نشت‌یابی انشعاب و ۲۷ مورد نشت‌یابی شبکه بوده و منجر به رفع نشت شد.

 او افزود: پرسنل امور آبفای شهرستان کرمان با اقدامات نشت‌یابی در مدت‌زمان مذکور توانستند از هدررفت ۱۵.۶۱ لیتر آب بر ثانیه جلوگیری کنند.

 عبدیان اظهار کرد: کار نشت‌یابی انشعابات و شبکه آبرسانی که از سال ۹۵ در راستای کاهش آب بدون درآمد و جلوگیری از هدررفت آب، آغاز شده و همچنان توسط امور آبفای شهرستان ادامه دارد.

 مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان در ادامه گفت: تعویض کنتورهای خراب به‌منظور فراهم‌کردن شرایط لازم جهت کنترل مصرف و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان و همچنین جلوگیری از هدررفت آب و کاهش اثرات منفی آن بر تأسیسات آبرسانی، یکی از اقداماتی است که توسط شرکت‌های آب و فاضلاب انجام می‌شود.

 او افزود: در همین راستا طی سه‌ماهه نخست سال جاری، ۱۵۹۱ دستگاه کنتور خراب در شهرستان کرمان تعویض شد که از این تعداد، ۱۱۸۶ دستگاه مربوط به شهر کرمان و مابقی مربوط به توابع این شهر است.

 عبدیان یادآور شد: به صفر رساندن کنتورهای خراب یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت است؛ اما چون در هر دوره از قرائت کنتورها بر تعداد کنتورهای خراب افزوده می‌شود، بنابراین تعویض کنتور کاری مستمر و دائمی است.

 مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان در پایان از مشترکان خواست با توجه با آمار بالای حوادث و اتفاقات و به‌منظور رفع به‌موقع حوادث، در صورت مشاهده هر گونه حادثه و هدررفت آب، مراتب را با سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان گزارش دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106724
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.