دهیار روستای کوثرریز رفسنجان با اشاره به آخرین وضعیت این روستا پس از سیل یک‌سال گذشته کفت:


بعد از گذشت یک‌سال خیابان اصلی روستا آسفالت نشده است

دهیار روستای کوثرریز رفسنجان آخرین وضعیت این روستا پس از جاری‌شدن سیل را تشریح و از مشکلات به‌جامانده پس از یک سال سخن گفت.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، حسین برخورداری گفت: سیل مردادماه سال ۱۴۰۱ در روستای کوثرریز ۶۵ منزل مسکونی را ویران و خسارات زیادی به زیرساخت‌های روستا وارد کرد.

 وی افزود: سیل سال گذشته در این روستا بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی را درگیر و با مشکلات زیادی مواجه کرد.

 برخورداری بیان کرد: حال که یک سال از وقوع سیل گذشته از ۶۵ منزل ویران شده، ۱۰ منزل مسکونی ساخته شده و ساکنان آن به منازل خود بازگشته‌اند؛ اما مابقی ۵۰ تا ۶۰ درصد ساخت منازل خود را انجام داده‌اند.

 دهیار روستای کوثرریز رفسنجان به مشکلات پرداخت وام به منازل ویران‌شده از سیل اشاره و عنوان کرد: به این افراد یک وام بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، وام بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی از سوی دولت و وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن پرداخت شد که قرار بود وام مسکن با تنفس دوساله همراه باشد؛ اما پس از گذشت حدود هشت ماه از پرداخت وام، بازپرداخت اقساط آن از سوی افراد آغاز شد.

 برخورداری ادامه داد: دررابطه‌با پرداخت اقساط وام مسکن برای منازل آسیب‌دیده از سیل از سوی بخشدار، فرماندار و نماینده مردم در مجلس پیگیری کردیم که تنفس دوساله برای این افراد لحاظ شود؛ اما تاکنون راه به جایی نبرده است.

 وی با اشاره به خسارت‌های سیل به زیرساخت‌های روستای کوثرریز عنوان کرد: هنوز پس از یک سال خیابان اصلی روستا آسفالت نشده و شبکه آب آشامیدنی روستا با مشکل مواجه است، در خصوص تلفات دام در روستا نیز علی‌رغم قول‌هایی که جهاد کشاورزی داد؛ اما هنوز این وعده‌ها عملی نشده است.

 طی روزهای ششم و هفتم مردادماه سال گذشته روستای کوثرریز با ثبت ۱۲۰ میلیمتر بارندگی و جاری‌شدن سیل در روستا، تعداد زیادی خانه‌های مردم دچار آب‌گرفتگی شد و پس از آن حتی وزیر کشور و استاندار کرمان روز ۹ مردادماه به این روستا سفر و از آن بازدید میدانی کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.