گفت‌وگو با مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال خاتون بم؛


دهمین قهرمانی با دست خالی

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم دهمین قهرمانی این تیم را مدیون تلاش و غیرت بازیکنانش است. معتقد است شاگردانش همه چیز را در زمین نشان داده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو، خاتون بم در حالی برای دهمین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان شد که در فصلی که گذراند اتفاقات زیادی برای این تیم افتاد. خاتون پس از جام باشگاه‌های آسیا که در آن مسابقات هم با کمبود بازیکن روبرو بود وارد رقابت‌های لیگ برتر شد. خاتون با ازدست‌دادن ۳ بازیکن اصلی خود با ۱۲ بازیکن در بسیاری از بازی‌ها جنگید.

مرضیه جعفری که در طول دوران مربیگری خود توانسته ۹ عنوان قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان را کسب کند رکورددار پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر است.

مرضیه جعفری در مورد شرایط تیم خاتون در لیگ امسال به «کرمان نو» گفت: ما امسال تیم را با شرایط ایده‌آل نبستیم. تیم با ۱۵-۱۶ بازیکن بسته شد که ۳ بازیکن را هم در ادامه راه از دست دادیم. با همان ۱۶ بازیکن به جام باشگاه‌ها رفتیم که نتایج خوبی گرفتیم. از هفته پنجم که ۳ بازیکنمان را از دست دادیم شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد این تیم توان ادامه‌دادن داشته باشد.

او ادامه داد: اما همان اول یک عهدی بسته بودیم. یکی از آن کسانی که با من عهد بسته بود ملیکا بود که گفت: «خانم باید امسال قهرمان شویم.» بعد از اینکه ملیکا را ازدست‌دادن همه مصمم شدیم که به‌خاطر ملیکا قهرمان شویم.

جعفری اضافه کرد: خداراشکر در این راه علی‌رغم اتفاقات ناگواری که افتاد، علی‌رغم افرادی که اذیتمان کردند و با حرف‌های بی‌ربط اذیت شدیم؛ اما خداراشکر با حمایت مدیرعامل و همت خود بچه‌ها قهرمانی را به دست آوردیم و من فکر می‌کنم خوشحالی این قهرمانی از تمام قهرمانی‌ها بیشتر بود. این قهرمانی را تقدیم مردم بم می‌کنیم.

بازیکنان ما از جان‌ودل مایه گذاشتند

سرمربی خاتون بم با بیان اینکه بازیکنان ما از جان‌ودل مایه گذاشتند گفت: من همیشه می‌گویم یک تیم فقط زمانی که شرایط ایده‌آل داشته باشد تیم نیست؛ بلکه غیرت و همت بازیکنان است که می‌تواند تیم واقعی بسازد و کارهای نشدنی را انجام دهد. من فکر می‌کنم غیرت و اراده و همت و تلاشی که بچه‌ها در این مسابقات گذاشتند باعث این نتیجه شد.

او ادامه داد: ما گاهی معجزه را به چشم دیدیم گاهی بازیکنان مصدومیت‌هایی داشتند که در حالت عادی پزشک تا یک ماه به آن‌ها اجازه بازی نمی‌داد؛ اما امسال بازیکنان با همان مصدومیت‌ها بازی کردند و پیروز شدند.

جعفری در مورد بازی برگشت با ملوان گفت: متأسفانه در بازی برگشت بعد از اینکه ما گل خوردیم تیم احساسی بازی کرد؛ اما بین دونیمه همه بچه‌ها هم قسم شدن که هرچه دارند در زمین بگذارند و با شروع نیمه دوم هم این کار را کردند و بازی باخته را پیروز شدیم. من فکر می‌کنم یکی از دلچسب‌ترین بازی‌های فوتبال زنان بود.

سرمربی خاتون بم در پاسخ به این سؤال که چرا از ابتدا بازیکن‌های لازم گرفته نشده گفت: مسائلی وجود داشت و شرایط به‌گونه‌ای بود که در نهایت باشگاه تصمیم گرفت با این تعداد تیم را ببندد.

بازیکنان ما همه چیز را در زمین نشان دادند

پرافتخارترین سرمربی زنان ایران در مورد صحبت‌هایی مبنی بر اینکه همه به دنبال این بودند تا خاتون را قهرمان کنند گفت: اصلاً این‌طور چیزی نبود، بازی‌هایی بود که ما هم امتیاز از دست دادیم و کاملاً هم ۱۰۰ درصد اشتباهات داوری در آن بازی‌ها دخیل بود. هیچ تیمی هم جلو ما ضعیف کار نکرد همه سعی می‌کردند جلوی ما بهترین باشند. اما متأسفانه ما آدم‌ها هرجایی که نتیجه نمی‌گیریم یا شرایط مطابق میل ما نیست گردن دیگران می‌اندازیم. من فکر می‌کنم هر کسی که حرفه‌ای باشد به این حرف‌ها می‌خندد.

او ادامه داد: ما ۴-۵ تا رقیب داشتیم که با تمام توان مقابل ما بازی کردند تیم‌های پایین جدول هم که همیشه با تمام قدرت مقابل ما بازی کردند کدام تیم می‌خواست به ما کمک کند؟ سیرجان و ملوان که از رقیب‌های اصلی ما بودند. اصلاً همچین چیزی را نمی‌پذیرم و معتقدم جواب این حرف‌ها را بازیکنان ما در زمین دادند.

او در پایان در مورد لیگ امسال گفت: امسال یک لیگ خوب و جذاب را داشتیم و خانم ناظمی بسیار مدیریت قوی در برگزاری مسابقات داشتند. بازیکنان در تیم‌ها پخش شده بودند و هیچ تیمی دست‌وپابسته نبود. در کل لیگ جذابی بود برای ما خیلی بیشتر چون با این اتفاقات توانستیم قهرمان شویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116762
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.