دو مورد دیگر در بم به ویروس کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم از 2 مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

عباس عباس زاده به خبرنگار «کرمان نو» گفت: یکی از این بیماران مردی است با ۵۸ سال سن که سابقه مسافرت نداشته و بدلیل ارتباطش با یکی از بیماران دیگر به این ویروس مبتلا شده است و بیمار دیگر ما یک خانم با ۲۹سال سن است که سابقه مسافرت به شهرهای آلوده داشته است.

وی افزود:  ما زنجره بیماری را می شناسیم و شاید کانون های دیگری نیز داشته باشدبنابراین از شهروندان می‌خواهیم  بیشتر از قبل مراقب باشند زیرا حرکت ویروس در جمعیت شروع شده است.

وی اظهارداشت:یکی از کارهایی که همکاران ما انجام میدهند این است که اگر به مورد مشکوکی برخورد کردند بلافاصله فرد مذکور را  در خانه یا بیمارستان قرنطینه کنند تا بیماری مهار شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: از همشهریان میخواهیم به نکات بهداشتی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی میشود توجه کنند تا بتوانیم  از عهده بیماری برآییم و از حضور در اجتماعات  بدلیل اینکه بسیار خطرناک است پرهیز داشته باشند.

دکتر عباس زاده ادامه داد: مطمئنا بزودی افرادی به این ویروس مبتلا میشوند که دارای بیماری زمینه ای هستند و متاسفانه احتمال مرگ و میر اینچنین بیمارانی بیشتر است.

وی توضیح داد: اگر شخصی با علایم بیماری مواجه شد در اولین فرصت به مرکز بهداشت اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۳۶۸۲ تماس بگیرند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45079
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.