مشاهدات خبرنگار کرمان‌نو از انتشار گاز در برخی مدارس کرمان و رفسنجان


رئیس اورژانس کرمان: هیچ بستری نداشتیم

از روز گذشته (دوشنبه ۱۵ اسفند) خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر انتشار گاز در برخی مدارس شهر کرمان و رفسنجان منتشر شد. حالا رئیس اورژانس کرمان در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» می‌گوید روزگذشته از دو مدرسه در کرمان و رفسنجان تماس‌هایی مبنی بر تنگی نفس و سرفه از سوی دانش‌آموزان داشته‌ایم که در حد ۲ ساعت به بیمارستان منتقل شده‌اند، اما منجر به بستری نشده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو صابری از مراجعه عوامل اورژانس به محل مدارس خبر می‌دهد و می‌گوید: هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در کار نبوده است. گرد و خاک هم باعث سرفه و تنگی نفس می‌شود. اسم این علائم برابر پروتکل‌های پزشکی مسمومیت نیست.

او می‌گوید در مورد بیشتر بچه‌هایی که این حس را داشتند حتی انتقال به بیمارستان هم انجام نشده و نیاز به انتقال به بیمارستان هم نبوده است.

رییس اورژانس کرمان ادامه داد: دانش‌اموزان علامت‌دار و ترسیده بودند. به کسانی هم که به بیمارستان منتقل شدند به صورت سرپایی رسیدگی شده است.

او می‌گوید در مدرسه‌ای در خیابان مهدیه خودشان با نگرانی که داشتند به بیمارستان پیامبر اعظم مراجعه کردند به صورت سرپایی معاینه شدند و بعد از بررسی هیچ مسمومیتی ثابت نشده است. در مورد دانش‌اموزان مدرسه‌ای در ۲۴ آذر هم هیچ انتقالی به بیمارستان نداشتیم و پس از مراجعه همکاران من معاینه صورت گرفت و نشانه‌ای از مسمومیت وجود نداشت.

دیگر چه خبر؟

فرمانداری رفسنجان: مسمومیت دانش‌آموزان تأیید نشد

روابط عمومی فرمانداری رفسنجان هم در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با موضوع انتشار گاز در مدارس این شهرستان اعلام کرد: در پی ادعای مسمومیت برخی از دانش‌آموزان، پس از بررسی این موضوع هیچ مسمومیتی در این خصوص تأیید نشد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، با توجه به ادعای مسمومیت برخی از دانش آموزان یک مدرسه در شهرستان رفسنجان و حضور به موقع اورژانس در این مدرسه و پس از انجام معاینه دقیق این ادعا تایید نشد.

روابط عمومی فرمانداری رفسنجان با اعلام مطلب فوق، افزود: “چند نفر از دانش آموزان هم که اظهار کسالت داشتند به بیمارستان منتقل شدند ولی نتایج آزمایش از آنها علائم مسمومیت را تایید نکرد.خوشبختانه هیچ مسمومیتی برای هیچ دانش‌آموزی در این شهرستان اتفاق نیفتاده و در حال حاضر تمام معلمان و دانش‌آموزان مدرسه اعلام شده در سلامت کامل هستند. دشمن به دنبال شایعه پراکنی و ایجاد ترس در میان خانواده دانش‌آموزان با انتشار اخبار کذب و بی پایه و اساس در فضای مجازی هستند”.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102213
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.