رهبری در دیدار مردم قم:


عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان را شناسایی و آنها را سرکوب می‌کنیم

رهبری در خصوص قضیه اندوه‌بار کرمان خاطرنشان کردند: این فاجعه به معنی واقعی ملت ما را مصیبت‌زده کرد، البته ما اصراری نداریم که این و آن را متهم کنیم اما اصرار داریم عوامل واقعی و پشت پرده موضوع را شناسایی و آنها را سرکوب کنیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبری در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ در دیدار هزاران نفر از مردم این شهر گفت: اجتماع عظیم مردم در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، حضور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس و اجتماع در ایام‌الله همچون سالروز ۹ دی را نشانه‌های بارز آمادگی مردم برای حضور در میدان دانستند و گفتند: مردم در سالروز شهادت سردار پر افتخار از راه‌های دور برای زیارت به کرمان آمدند و با وجود آن اتفاق فاجعه‌بار، فردا همان اجتماع مردمی با همان شدت و قدرت و انگیزه ادامه یافت. این یعنی مردم آماده هستند و ما مسئولان باید زمینه را برای حضور آنها آماده کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت بی‌نظیر نقش‌آفرینی مردم، حضور و پرچم‌داری ملت در هر عرصه و میدان را، راهبرد مؤثر و راهگشای امام خمینی و نظام اسلامی؛ و بی‌انگیزه کردن و بیرون کشیدن مردم از صحنه را، راهبرد دشمنان سرزمین پاک ایران به‌ویژه آمریکا و صهیونیزم خواندند و تأکید کردند: هرکسی در هر جایی زبان گویا، اثرگذار و مخاطب دارد، باید با معرفت‌افزایی، مردم را به حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها فراخواند.

رهبر انقلاب افزودند: علت این دشمنی آن است که فهمیده‌اند عامل پیشرفت و عزت‌یابی ایران، و مطرح‌شدن آن به‌عنوان یک قدرت شاخص در منطقه، و ایجاد عمق راهبردی بی‌نظیر برای نظام یعنی نیروهای مقاومت در سراسر منطقه، و شکست همه توطئه‌ها از کودتا و جنگ تحمیلی تا توطئه‌های امنیتی، حضور مردم ایران در صحنه است.

ایشان از دیگر شگردها برای خارج‌کردن مردم از صحنه را تلاش رسانه‌های بیگانه برای مأیوس کردن مردم و بخصوص جوانان از آینده دانستند و گفتند: تعمیم یا بزرگ‌نمایی نکات منفی، ترویج بی‌فایده‌بودن حضور در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات، و به‌رخ‌کشیدن کمبودها و سختی‌های اقتصادی از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی آنها است.

«ایجاد اختلاف و دوقطبی کردن مردم» به‌نحوی‌که موضوع از اختلافات دوستانه خارج و به محکوم‌کردن هر حرفِ ولو خوب طرف مقابل منجر شود، شگرد دیگری برای خالی‌کردن میدان از حضور مردم بود که رهبر انقلاب پس از تبیین آن گفتند: راه مقابله با این نقشه‌ها، حضور مردم در مسائل سیاسی، اقتصادی، انتخابات و حتی مسائل امنیتی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در زمینه مسائل امنیتی مردم می‌توانند با شناسایی عوامل دشمن به دستگاه‌های امنیتی کمک کنند، همچنان که تاکنون خیلی از مشکلات امنیتی با کمک مردم برطرف شده و دستگاه‌ها از وقوع فجایعی مشابه حادثه کرمان پیشگیری کرده‌اند که شاید بتوان گفت میزان خنثی‌سازی توطئه‌ها ده‌ها برابر چیزی است که اتفاق می‌افتد.

ایشان در خصوص قضیه اندوه‌بار کرمان خاطرنشان کردند: این فاجعه به معنی واقعی ملت ما را مصیبت‌زده کرد، البته ما اصراری نداریم که این و آن را متهم کنیم؛ اما اصرار داریم عوامل واقعی و پشت پرده موضوع را شناسایی و آنها را سرکوب کنیم که ان‌شاءالله مسئولان محترم که به‌طورجدی مشغول کار هستند، بتوانند عواملی را که در این جنایت دخالت داشتند و پشت آن بودند، به سزای اعمالشان برسانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: ان‌شاءالله روزی فراخواند رسید که ملت ایران و ملت‌های مسلمان، غلبه صبر و ایستادگی و توکل به خدا بر دشمنان و شیاطین عالم را به چشم ببینند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113625
1 نظر
  1. mahdi می گوید

    امیدوارم بعد این اتفاق صدای وا مصیبتا بلند نشه که داعش نا امنی ایجاد کرد بجای ایجاد امنیت بچه ها مون رو بجون هم بیتدازند همدیگه رو کور کنن و بکشن و اقایان دادگاه اعدام برقرار کنن و دوباره این حادثه ها تکرار شود و ما جگر گوشه ها مون رو به خاک سرد بسپاریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.