دربی گل‌گهر - مس رفسنجان برنده نداشت


قلعه‌نویی به کمک پنالتی و تعویض نیمه مربیان را برد

لیگ برتر فوتبال در هفته هفدهم به برگزاری تنها دربی هفته رسید و تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در سیرجان مقابل هم صف‌آرایی کردند. گل‌گهر سیرجان در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته مقابل مس رفسنجان متوقف شد.

گل‌گهر سیرجان در ۲ بازی آخر خود مقابل آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز به نتیجه تساوی رضایت داده بود و ۲ فرصت‌سوزی پیاپی شاگردان قلعه‌نویی باعث شده بود تا آن‌ها با توجه به برتری روز گذشته استقلال، به رتبه چهارم جدول بازگردند اما برد در مسابقه حساس امروز جمعه ۷ بهمن مقابل مس رفسنجان در دربی استان کرمان می‌توانست شاگردان امیر قلعه‌نویی را هم‌امتیاز با سپاهانِ رده دومی قرار بدهد. سیرجانی‌ها البته کار آسانی نداشتند و باید برابر بهترین خط دفاعی لیگ به میدان می‌رفتند و امیدوار بودند که برخلاف بازی رفت که با تساوی بدون گل به پایان رسید، بتوانند در خانه جشن پیروزی بگیرند.

آنگونه که فوتبال ۳۶۰ گزارش داده محمدحسین زاهدی‌فرد داور دربی استان کرمان بود و با قضاوت او، 2 تیم از ساعت 15 کار خود را آغاز کردند. امین قاسمی‌نژاد در همان ثانیه‌های ابتدایی موفق شد دروازه مس رفسنجان را باز کند اما او در شرایط آفساید موفق به گلزنی شده بود تا نتیجه مسابقه تساوی بدون گل باقی بماند. گل‌گهری‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند اما درخشش حامد لک باعث شد تا دروازه مس رفسنجان بسته بماند.

شاگردان محمد ربیعی رفته‌رفته توانستند مالکیت توپ و میدان را در اختیار بگیرند و روی اشتباه خط دفاعی گل‌گهر، میثم تیموری در دقیقه 39 با شلیکی استثنایی دروازه گل‌گهر را باز کرد. مسی‌های رفسنجانی بعد از گل تیموری، به تلاش خود برای به‌ثمر رساندن گل دوم ادامه دادند که محسن آذرباد در دقیقه 43 موفق شد از روی یک ضربه ایستگاهی با استفاده از اشتباه محسن فروزان که در این دیدار به ترکیب گل‌گهر بازگشته بود، گل دوم را به‌ثمر برسانند تا نیمه نخست با برتری 2 گله مس رفسنجان به پایان برسد.

امیر قلعه‌نویی در بین 2 نیمه تصمیم گرفت تا 4 تعویض همزمان داشته باشد و امیدوار بود که تعویض‌های همزمان او به کمک گل‌گهر در نیمه دوم بیاید. گل‌گهری‌ها در نیمه دوم به مانند نیمه نخست بازی را بهتر آغاز کردند و زاهدی‌فر، تکل مشهود فرشید باقری روی شایان مصلح را پنالتی تشخیص داد و امین قاسمی‌نژاد توانست در دقیقه 54 گل اول را به سود گل‌گهر به‌ثمر برساند.

گل‌گهری‌ها برای نجات از شکست در خانه و فرار از باخت در دربی استان کرمان، تلاش همه‌جانبه‌ای داشتند تا اینکه امین قاسمی‌نژاد موفق شد روز خوب خود را تکمیل کند و در دقیقه (3+90) با ارسالی دقیق سازنده گل تساوی‌بخش گل‌گهر بود تا با درخشش و گلزنی آرمین سهرابیان، مدافع پیش‌تاخته گل‌گهر، شاگردان قلعه‌نویی از شکست در دربی استان کرمان بگریزند و نبرد جذاب گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان با نتیجه تساوی 2-2 به پایان برسد.

شاگردان قلعه‌نویی با قبول سومین تساوی پیاپی، در جدول رده‌بندی 30 امتیازی شدند و به لطف گل زده بیشتر نسبت به استقلال در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند. مس رفسنجان هم با 24 امتیاز و تفاضل 5+ در رتبه ششم ایستاد و با دریافت گل در واپسین لحظات، شانس حضور در موقعیت پنجم جدول را از دست داد. گل‌گهر در هفته هجدهم، چهارشنبه 12 بهمن‌ماه در اصفهان میهمان سپاهان است و مس رفسنجان هم پنج‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه در خانه باید مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار گیرد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100990
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.