امیدها برای شیب نزولی کووید


مرگ ۳۴ بیمار کرونایی کمتر از یک ماه در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری درگیر موج هشتم کرونا هستیم گفت: ۳۴ بیمار کرونایی در این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، سعید صحبتی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ۱۶ نفر از شهروندان استان کرمان فقط در هفته چهارم فروردین‌ماه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و سه هفته ابتدای سال نیز ۱۸ فوتی ناشی از این بیماری داشتیم.

وی با بیان اینکه موج هشتم کرونا از اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شده است اظهار داشت: هنوز هم درگیر این موج کرونا هستیم اما به نظر می‌رسد شیب مبتلایان کرونا از این پس نزولی می‌شود؛ در واقع تعداد مبتلایان کرونا تا هفته قبل صعودی بود و از هفته جاری نزولی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکنون تعداد ۱۴۶ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و بیشترین فوتی‌های کرونا نیز به علت بیماری زمینه‌ای یا سن بالا بوده است؛ ضمن آنکه عده‌ای از این افراد واکسن نزده بودند.

وی به مردم توصیه کرد که نوبت واکسیناسیون خود را تکمیل کنند زیرا عمده افرادی که اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند، واکسن نزده‌اند یا واکسیناسیون ناقصی داشته‌اند.

صحبتی به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند توصیه کرد از ورود به فضاهای بسته و جاهای شلوغ خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103337
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.