مدیر کل ورزش و جوانان در گفت‌وگو با «کرمان نو» مطرح کرد


هدف ایجاد توازن سرانه ورزشی در کل استان بوده است

پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان از عملکرد خود دفاع کرده و می‌گوید در ۴ سال گذشته حدود ۳۶۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه شده است. او گفت: تلاش کردیم کمبودها را در جنوب و شرق استان جبران کنیم.

پاریزی درباره‌ی بودجه عمرانی اداره ورزش و جوانان استان به «کرمان‌نو» گفت:‌ در بخش بودجه عمرانی طی ۴ سالی که گذشت حدود ۳۶۰ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان اضافه شده که تا خرداد آینده به ۴۰۰ هزار مترمربع می‌رسد و تقریبا ۱۰۰ هزار مترمربع سالیانه به میانگین سرانه ورزشی استان اضافه شده است، که این عدد نسبت به عدد اعتبارات ما عدد خوب و قابل توجهی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان درباره‌ی سرانه ورزشی ایجاد شده با بیان اینکه « ما سعی کردیم در جنوب و شرق استان هم در مقایسه با شمال استان توازن را رعایت کنیم» گفت: تمام تلاش ما در توسعه زیرساخت‌ها این بوده که توازن در استان برقرار شود و تلاش کردیم که کمبودها را در جنوب و شرق استان هم جبران کنیم.

وی ادامه داد: « در همین راستا چمن ۷هزارمتری در بروات بم را داریم، چمن فجر بم و ورزشگاه آن با ۱۵هزارمتر را بهسازی کردیم، همچنین چمن بیگلری را در بم داریم. به جز این‌ها چمن‌های مینی فوتبال را در شهرستان‌های شرقی مثل بم، فهرج، بروات، نرماشیر و ریگان ایجاد شده که این‌ها متراژ بسیار بالایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه گفت: در رودبار چمن بزرگ استاندارد ۷ هزار متری و در منوجان ۷ زمین چمن مینی فوتبال افتتاح شده است. در جیرفت چمن مجموعه زحمتکشان را عوض کردیم و سعی کردیم در این مدت کمبودها را در جنوب هم کم کنیم.

وی درباره‌ی بودجه تخصیص داده شده در سال‌های گذشته گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ متاسفانه تخصیص‌های بسیار پایینی داشتیم علیرغم اینکه عدد مصوب عدد نسبتا بدی نبوده اما تخصیص‌ها عدد پایینی بود.

مدیرکل اداره و ورزش استان کرمان در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتر شد و از محل اعتبارات، طبق مصوباتی که داشتیم در ردیف ملی و استانی تخصیص‌مان تقریبا بالای ۴۰ درصد بود و حدود به ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شده بود و این رقم تا حدودی توانست پروژه‎های ما را ساماندهی کند.

وی در ادامه گفت: ما در ردیف‌های مختلف ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی داریم و ۴۰ میلیارد تومان هم اعتبارات ملی است که جمعا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب داشتیم و اعتبارات سفر رییس جمهور در حوزه‌ی ورزش که تقریبا ۲۳۰ میلیارد تومان است به این ارقام اضافه می‌شود.

پاریزی در ادامه گفت: استان کرمان جزو استانهای خوب و پهناوری کشور است و پروژه‌های نیمه تمام استان نیز زیاد است و عدد تخصیص داده شده هم عدد خوب و قابل توجه‌ای است، که این اعتبارات در کنار هم می‌تواند بخشی از پروژه‌های نیمه تمام که در سالیانه گذشته نیمه کاره رها شدند را تکمیل کند و به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره‌ی اعتبارات ۲۷ صدم در بحث ورزش گفت: اتفاقی که در کشور،‌ برای ورزش کشور افتاد بحث اعتبارات ۲۷ صدم بود در سال ۱۴۰۱، با نداشتن اعتبارات ۲۷ صدم تلاش کردیم با همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها و در کمیته‌های مختلف برنامه‌ریزی پروژه‌ها روی زمین نماند و ما هم تلاش کردیم بخشی از این‌ نیاز مالی را از ردیف ملی جبران کنیم و بحث سفر رییس جمهور و بودجه اختصاص داده شده هم خیلی کمک می‌کند تا مسیری که در بحث توسعه زیرساخت‌های ورزش داشتیم پیش ببریم و عقب نمانیم.

پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان درباره‌ی اعتبارات در بخش ورزش نیز به کرمان‌نو گفت: « این اعتبارات مشخص هستند و اعتباراتی که به مجموعه ورزش کشور داده می‌شود سرفصل‌های آن عمدتا اعتبارات حوزه همگانی ورزش است و تقریبا اعتبارات بخش دولتی است و عمده آن هم مربوط به اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه‌ی قهرمانی خیلی این اعتبارات نمود ندارد و رقم قابل توجهی نیست، در حوزه‌ی مجموعه ورزش و جوانان عمده اعتبارات همگانی است و طرح‌هایی که معمولا وزارتخانه در نظر می‌گیرد و شیوه‌نامه‌ها و دستورعمل‌هایی است که توسط خود مجموعه وزارتخانه و مدیران ستادی وزارت و فدراسیون‌های ورزشی در استان‌ها انجام می‌شود و عمده اعتبارات صرف این‌ موارد می‌شود و ادارات کل ورزش و جوانان در حوزه‌ی ورزشی نسبت به باشگاه‌ها اعتبارات خیلی کم‌تری دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان در پایان گفت: در ورزش سیستم عرضه و تقاضا در حوزه وزارت ورزش و جوانان باهم هم‌خوانی ندارد، متناسب به جمعیت تحت پوشش خیلی این اعتبارات کم و محدود است و بیشتر کارهایی که انجام می‌شود بصورت مشارکتی و توسط خود هیات‌ها و باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: باید مجموعه مدیریتی نسبت به این مسئله چه مدیران ارشد در استان‌ها و چه در کشور اقدام کند، برای اینکه که سلامتی و نشاط در جامعه تزریق شود و مردم بتوانند از برنامه‌ها و خصوصا برنامه‌های مناسبتی استفاده کنند حتما باید اعتبارات مجموعه ورزش چه در حوزه ورزش همگانی و چه در ورزش قهرمانی افزایش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101337
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.