پرونده انتخاب سرمربی تیم‌های فوتبال کرمان بسته شد

با معرفی محمودی‌نیا به‌عنوان سرمربی مس‌کرمان پرونده دور و دراز انتخاب سرمربی برای تیم‌های فوتبال کرمان بسته شد تا این تیم‌ها برای فصل آینده و مسابقات خود در لیگ‌های پیش رو آماده شوند.

 به گزارش کرمان‌نو، با معرفی محمودی‌نیا به‌عنوان سرمربی مس‌کرمان تکلیف نیمکت سه تیم کرمانی مشخص شد. پیش از این ساکت الهامی به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان و مارینوس اوزونیدیس یونانی به‌عنوان سرمربی گل‌گهر سیرجان معرفی شده بودند.

مس‌کرمان از شرق تا غرب به دنبال سرمربی

 داستان پرحاشیه انتخاب سرمربی در مس‌کرمان در نهایت با معرفی محمود محمودی‌نیا به پایان رسید.

 مسی که از زمان استعفای حسین‌خانی در آخرین بازی لیگ سال گذشته و سقوط به لیگ دسته یک، به دنبال سرمربی جدید از شرق تا غرب بود.

 اگرچه در طول این مدت بارها و بارها اسامی مختلفی به‌عنوان گزینه سرمربیگری مس مطرح شد؛ اسامی مثل مجتبی حسینی، رضا عنایتی، سعید دقیقی، محمود فکری و رسول خطیبی اما بالاخره از همین گوشه‌های کرمان خودمان محمودی‌نیا بر روی نیمکت نارنجی‌پوشان نشست.

 پیش از معرفی محمودی‌نیا به‌عنوان سرمربی مس، در آخرین اقدام، باشگاه با رسول خطیبی قرارداد بست و در تاریخ ۲۷ خرداد او را به‌عنوان سرمربی نارنجی‌پوشان معرفی کرد اما در اتفاقی عجیب و با دخالت‌هایی که آخر هم مشخص نشد از سوی شرکت مس بوده یا مدیریت خود باشگاه قرارداد این مربی در ۴ تیر فسخ شد و عکسی از خطیبی یک روز بعد در پنجم تیر، که خبر از توافق این مربی با پیکان می‌داد کافی بود تا امید هواداران این تیم را به یاس تبدیل کند.

 اگرچه هواداران مس در فضای مجازی و با ارسال پیامک‌های متعددی حمایت خود را از رسول خطیبی به گوش وی رسانده بودند اما تصمیم‌ها از قبل گرفته شده بود و چند روزی طول کشید تا محمودی‌نیا ۵۳ساله معرفی شود.

 حالا باید دید مس با محمودی‌نیا که هم سابقه حضور در مس‌کرمان و هم مس رفسنجان را دارد به کجا می‌رود؟! آیا این تیم می‌تواند خیلی زود دوباره به لیگ برتر برگردد یا باز هم سال‌ها این هواداران باید منتظر صعود به لیگ برتر باشند؟!

ساکت الهامی به مس رفسنجان رسید

 یکی دیگر از انتخاب‌های حاشیه‌ای شاید بستن قرارداد با ساکت الهامی باشد که سال گذشته آمده بود تا رفسنجانی‌ها را با ۴ تا پیرزن ببرد.

 در رفسنجان، ربیعی سرمربی موفق این باشگاه که البته در اواخر فصل قبل هم صحبت‌های زیادی مبنی بر جدایی‌اش بود برخلاف خواسته هواداران از این تیم جدا شد.

 اگرچه ربیعی شرط تمدید قراردادش را تأمین بودجه عنوان کرده بود؛ اما در نهایت مس رفسنجان او را از دست داد و جای وی را به الهامی داد که فصل پیش در بازی رو در رو جام حذفی هوادار و مس رفسنجان حواشی زیادی ایجاد کرده بود.

 الهامی در آن بازی پس از اخراج و پیروزی در برابر مسی‌های رفسنجان گفته بود: «با چهار تا پیرزن هم این‌ها رو می‌برم!»

 البته در مقطعی هم از نکونام به‌عنوان گزینه‌ی رفسنجانی‌ها نام برده شد که نکونام و ربیعی هر ۲ هم گزینه مس رفسنجان بودند و هم استقلال تهران. ربیعی به ذوب‌آهن پیوست و نکونام هم با استقلالی‌ها قرارداد بست.

 باید منتظر ماند و دید عملکرد مس رفسنجان با ساکت الهامی چگونه خواهد بود و در نهایت مدیران این تیم از اینکه ربیعی را از دست دادند پشیمان خواهند شد یا ساکت الهامی روند خوب فصل‌های گذشته مس را ادامه خواهد داد؟

 رفسنجانی‌ها در این مدت با محمد خدابنده لو، علی‌اصغر اعرابی بازیکن لیگ دسته‌ی و نیما انتظاری یک قرارداد بستند و همچنین قرارداد فرشید باقری و محمدحسین کریم‌زاده نیز تمدید شد.

گل‌گهری‌ها چراغ خاموش در حال تقویت تیم

 گل‌گهر اما عملکرد بهتری در فصل نقل و انتقالات داشت آنها ابتدا تکلیف سرمربی خود را مشخص کردند و پس از قرارداد با مارینوس اوزونیدیس یونانی به دنبال تمدید قرارداد و جذب بازیکن رفتند.

 گل‌گهر که در سال گذشته پس از جدایی قلعه‌نویی با افتی همراه شده بود در اولین هدف به دنبال انتخاب سرمربی بود اگرچه تصمیم مدیران این باشگاه از همان ابتدا گزینه خارجی بود اما در مقاطعی گزینه‌های داخلی هم مطرح می‌شدند.

 در نهایت ۲۳ خرداد اوزونیدیس یونانی به عنوان سکان‌دار سیرجانی‌ها معرفی شد. او در جلسه‌ی معارفه خود گفت: «به کار کردن با جوانان اعتقاد دارم؛ ولی این بستگی به آنها هم دارد. در گل‌گهر به دنبال این هستیم که هر روز بهتر شویم و پله‌پله بالا برویم.»

 سیرجانی‌ها در قدم بعدی با محمدرضا اخباری دروازه‌بان سابق تراکتورسازی تبریز به توافق رسیدند تا دروازه‌ی خود را از حضور یک دروازه‌بان مطمئن بیمه کنند.

 آنها همچنین با مهدی ممی‌زاده هافبک جوان فصل قبل صنعت نفت آبادان نیز قرارداد ۲ساله بستند.

 احمد زنده‌روح نیز پس از پشت سر گذاشتن دوران سربازی خود به جمع گل‌گهرها اضافه شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106188
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.