رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان خبر داد


پلنگ به یک چوپان در قلعه‌گنج آسیب زد

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: یک چوپان که وارد منطقه حفاظت شده مارز در قلعه‌گنج شده بود از سوی یک پلنگ از ناحیه دست آسیب دید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، حجت‌الله مرادی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گونه جانوری به مناطق انسانی زیاد نزدیک نمی‌شود و اکثرا هم در ارتفاعات حضور دارد اما این چوپان حدودا ۵۰ ساله امروز با نزدیک شدن به منطقه زیست این گونه از سوی آن مورد آسیب قرار گرفته است.
او ادامه داد: کارکنان و کارشناسان اداره در حال بررسی موضوع هستند و با توجه به اینکه پلنگ بیمه است هزینه‌های درمانی نیز پرداخت می‌شود.
مرادی اضافه کرد: محل حادثه مناطق کوهستانی بنچاه بوده است که زیستگاه اصلی منطقه حفاظت شده است و در زون‌بندی‌ها هم درمناطق امن قرار دارد که حتی محیط‌بانان ما هم کمتر وارد این زیستگاه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قلعه گنج ادامه داد: چوپان اهل روستای بن چاه که در پی حمله‌ی پلنگ دچار شکستگی دست شده بود از بیمارستان کهنوج جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان جیرفت اعزام گردید. یکی از دندان‌های نیش پلنگ در دست چوپان جا مانده و عمل جراحی نیز برای در آوردن دندان پلنگ انجام خواهد شد.

او یادآور شد: پلنگ یک گونه در معرض خطر است که در منطقه حفاظت شده مارز وجود دارد و با توجه به اینکه از زیستگاه انسان‌ها دوری می‌کند تاکنون گزارشی از حمله به انسان نداشتیم و این اولین بار بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112133
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.