بیش از نیمی از شاغلان جدید سال گذشته، بیمه نشدند


۸۵درصد از شاغلان جدید در سامانه رصد دیپلم و زیر دیپلم بودند

بیش از نیمی از اشتغال اعلامی سال گذشته سراب است. علی‌رغم اینکه مدیرکل کار و رفاه اجتماعی عدد اشتغال ایجادی سال گذشته را ۶۷ هزار شغل اعلام کرده است. شیخ شعاعی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان در پاسخ به کرمان نو، بیمه‌شدگان اضافه را در ۲۷ هزار نفر اعلام می‌کند.

۶۰ هزار نفر، این عدد میزان تعهد اشتغال استان در سال گذشته است. عددی که مدیرکل کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری صبح امروز خود مدعی است ۱۱۲ درصد ان محقق شده و بالغ بر ۶۷ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

محمود شیخ شجاعی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان اما در پاسخ به سؤال خبرنگار کرمان‌نو، عدد بیمه شدگان اضافه در سال گذشته را ۲۷ هزار نفر اعلام می‌کند.
این آمار ازاین‌جهت مهم است که ۵۰ درصد از مردم کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و به گفته شیخ شجاعی چیزی حدود ۱۹ درصد از مردم تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند.

مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در پاسخ به چرایی اختلاف ۴۰ هزارنفری بین آمار اشتغال و بیمه شدگان می‌گوید که بسیاری از وام‌هایی که پرداخت شده و منجر به اشتغال شده در نهادهای حمایت شده است، منجر به بیمه نشده است.

مصباح در ادامه با طرح این پرسش که در شهر کرمان که چند آدم هست که کسب‌وکار دارند؛ اما بیمه نیستند؟ گفت: الزاماً نباید تعداد بیمه شدگان که در یک سال اضافه می‌شود با آمار اشتغال ایجادی برابری کند.

به گفته او ۸۵درصد از اشتغال ایجاد شده در استان که در سامانه رصد ثبت شده مربوط به افرادی با سطح تحصیلات دیپلم و فوق‌دیپلم بوده است.

آنچه مشخص است بیش از نیمی از شغل‌های ایجادی سال گذشته بیمه نشدند. بنا به آمار اعلامی از سمت مدیرکل تأمین اجتماعی استان ۵۵۶ هزار نفر از مردم استان کرمان بیمه شده اصلی هستند و ۷۶۵ هزار نفر نیز بیمه شده تبعی هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.