در کارگروه اشتغال مطرح شد


۵۱ هزار شغل در استان ایجاد شده است

صمت، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و بهزیستی به ترتیب بیشترین شغل را ایجاد کرده‌اند

به گزارش کرمان‌نو، آمار اشتغال ایجادی به تفکیک شهرستان‌ها که در کارگروه اشتغال ارائه شد، نشان داد که بیشترین اشتغال ایجادی در سیرجان با ۸ هزار و ۸۱ شغل و بعد از آن کرمان با ۷ هزار و ۹۸۲ شغل بوده و مجموعاً ۵۱ هزار و ۳۴۶ شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به اشتغال ایجادی بیش از ۵۱ هزار نفر در استان اعلام کرد که ۱۱۱درصد تعهد اشتغال استان انجام شده است. بعد از کرمان و سیرجان با اختلاف ۳ هزار شغلی بیشترین شغل ایجاد شده در استان مربوط به شهرستان رفسنجان با ۵ هزار و ۱۱۸ شغل است. اشتغال ایجادی در بم هم برابر ۳ هزار و ۴۳۶ شغل و بعد از آن جیرفت با ۳ هزار و ۴۹ شغل، زرند با ۲ هزار و ۱۵۶ شغل و بردسیر با ۲ هزار و ۱۱۷ شغل قرار دارند.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این جلسه از بین ۲۳ دستگاه اجرایی استان، صنعت، معدن و تجارت با ۱۳ هزار و ۷۹۲ شغل رتبه اول ایجاد شغل را دارد. بعد از صنعت و معدن، بیشترین اشتغال ایجادی را کمیته امداد با اشتغال ۸ هزار و ۴۶ شغل ایجاد کرده است و بعد از آن هم جهاد کشاورزی با ۴ هزار و ۹۲۲ شغل و سپس بهزیستی با ۴ هزار و ۶۸۲ شغل قرار دارند. پیش‌تر در جلسات دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اعلام شده بود که حدود ۷۰ درصد اشتغال‌های ایجادی در استان مربوط به مقطع دیپلم و زیر دیپلم بوده است.

مصباح، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با «کرمان نو» در پاسخ به سهم ۷۰ درصدی اشتغال ایجادی در سال گذشته برای مقطع دیپلم گفته بود: «کرمان یک استان کارگری و صنعتی و معدنی است و طبیعی است که بیشترین اشتغال برای مشاغل کارگری و اپراتوری باشد. استانی مثل تهران بدین جهت که بیشتر خدماتی است و دفاتر شرکت‌ها در آن نقطه هستند، سهم تعداد فارغ‌التحصیلانی که سرکار می‌روند در آنجا نسبت به استان ما بیشتر است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.