گل‌محمدی، سرپرست هیئت بسکتبال کرمان خبر داد


۹۹ درصد بازی بعدی بسکتبال مس با حضور زنان برگزار می‌شود

درحالی‌که حضور زنان در سالن‌های ورزشی در بازی‌های هندبال و بسکتبال از شروع لیگ امسال ممنوع بوده است، حالا سرپرست هیئت بسکتبال کرمان در گفتگویی با «کرمان نو» از حضور زنان در بازی بعدی تیم مس‌کرمان در برابر ذوب‌آهن خبر می‌دهد.

به گزارش کرمان‌نو، ناصر گل‌محمدی سرپرست هیئت بسکتبال استان کرمان در مورد ورود زنان به سالن تجلی برای تماشای بازی آینده تیم مس‌کرمان در برابر ذوب‌آهن گفت: «پیگیر هستیم و تمام تلاشمان را برای حضور زنان در مسابقات می‌کنیم. قول‌های ضمنی نیز داده شده و در جلسه‌ای که به‌صورت میدانی هفتهٔ آینده انجام می‌شود تصمیم نهایی گرفته می‌شود.»

گل‌محمدی ادامه داد: در چند روز گذشته به همراه دبیر شورای تأمین از سالن تجلی بازدیدی داشتیم. طرح خودمان را هم ارائه کردیم تا نگرانی که بابت ورود وجود دارد با آن حل شود. به این صورت که ورودی به‌وسیله بنر و اسپیس به دو قسمت تقسیم شود؛ از یک قسمت خانم‌ها و از قسمت دیگر آقایان وارد شوند، بدون اینکه تداخل و مشکلی هم پیش بیاید. این طرح پذیرفته شده فقط باید به‌صورت مکتوب ارائه شود تا مسئولین امر نیز آن را امضا کنند.

سرپرست هیئت بسکتبال استان کرمان افزود: باتوجه‌به اینکه ورودی‌های جدا وجود ندارد، این تنها کاری است که می‌شود انجام داد و با این کار تماشاگران می‌توانند از دو مسیر جدا وارد سالن شوند.

گل‌محمدی با بیان اینکه بحث شورای تأمین بیشتر بحث ایمنی و حادثه است خاطرنشان کرد: در شورای تأمین بیشتر نگران این هستند که خدایی نکرده در صورت بروز حادثه اتفاقی نیفتد. ما هم گفتیم که در خوش‌بینانه‌ترین حالت برای تماشای بازی بسکتبال نصف سالن پر خواهد شد که با مدیریت می‌شود کار را پیش برد تا مشکلی پیش نیاید.

او ادامه داد: به آقای نیک‌پور مدیر سالن هم گفتیم تا کارهای لازم انجام شود. در هفتهٔ آینده با حضور همه مسئولین امر و همچنین آقای اخگر مدیر فنی هندبال نیز جلسه خواهیم داشت که تصمیم نهایی گرفته شود و تصویب شود تا بازی‌های هندبال و بسکتبال هم با حضور زنان برگزار شود؛ اما با احتمال ۹۹ درصد این اتفاق می‌افتد.

سرپرست هیئت بسکتبال استان کرمان با بیان اینکه مشکلاتی وجود دارد و نمی‌شود منکر آن شد گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها وجود ندارد؛ مثلاً اگر تعدادی از خانم‌ها بچه‌هایشان نیاز به سرویس بهداشتی داشته باشند؛ چون در سالن تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد که آن هم در راهروی تنگی است که آقایان رفت‌وآمد می‌کنند، با مشکل روبرو می‌شوند.

او ادامه داد: این‌گونه مسائل در کنار مسائل امنیتی وجود دارد. اما ورود خانم‌ها حقشان است و ما هم پیگیر این حق هستیم تا آن‌ها هم از نزدیک به تماشای مسابقات در هندبال و بسکتبال بنشینند.

او در پاسخ به این سؤال که نمی‌شد تعمیرات یا زیرساخت‌های لازم زودتر انجام می‌شد تا حضور زنان با این موضوعات روبرو نمی‌شد توضیح داد: سالن تجلی تنها یک ورودی دارد و هیچ نقطه‌ای از آن امکان اینکه ورودی دیگری بگذارند ندارد که البته تنها نقطه‌ای که ممکن است تداخلی بین زنان و مردان ایجاد شود همین نقطه ورودی است وگرنه روی پله‌ها کامل جدا است؛ بنابراین راهکار ما همین دو قسمت‌کردن ورودی بود. متأسفانه در ابتدا که سالن را ساختند به این موضوعات فکر نکردند که یک روزی در بحث حرفه‌ای و تیم‌داری نیاز به یکسری زیرساخت‌ها باشد. یک سالنی برای تمرین ساختند و حالا با این مسائل روبرو هستیم.

گل‌محمدی در پایان گفت: ما نیاز به یک سالن ۵ هزارنفری مثل سالن فجر داریم. سالن فجر نیز نیاز به بازسازی دارد، باید کف‌پوش آن عوض شود که خب هزینه بالایی دارد ما در مرکز شهر سالن مجهزی نداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113689
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.