رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:


۱۳۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیل می‌کنند

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ۱۳۰ دانشجو از کشورهای عراق، یمن، سوریه و افغانستان در رشته‌های مختلف دانشگاه تحصیل می‌کنند که بیشتر آنها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، هفتاد و سومین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور بعدازظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و معاون حوزه دانشجویی در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

 در این نشست حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، اظهار داشت: بهمن‌ماه برای مردم ایران یک ماه پرافتخار است و همه ما را یاد شهدای انقلاب می‌اندازد.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه در دی‌ماه وقایع تلخی را پشت سر گذاشتیم، گفت: یاد و خاطره شهیدان انفجار تروریستی کرمان را گرامی می‌داریم؛ اما بهمن‌ماه یک ماه پرافتخار برای ملت ایران است.

 او با اشاره به اینکه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در کرمان حضور پیدا می‌کنند و این اجلاس سه‌روزه در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود، افزود: معاونان دانشجویی ارتباط زیادی با دانشجویان دارند.

 او با بیان اینکه وجود پربرکت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان باعث شده که امروزه کرمان میزبان برنامه‌های زیاد کشوری باشد و جای افتخار دارد، ادامه داد: دومین جشنواره ملی شهید سلیمانی نیز در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

 او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده که وزیر علوم نیز در این اجلاسیه حضور داشته باشند، گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به دنبال آن است که در کنار این میزبانی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین جاذبه‌های دانشگاهی استان کرمان را به مدعوین معرفی کند.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان حضور رسانه‌ها در دانشگاه را محترم می‌داند، افزود: انعکاس برنامه‌ها در رسانه‌ها در ایجاد امیدآفرینی در جامعه اهمیت زیادی دارد.

 او با اشاره به اینکه اجلاسیه معاونان دانشجویی برای بررسی مشکلات دانشجویان و دانشگاه‌های سراسر کشور است، بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و سایر مدعوین در این اجلاسیه حضور پیدا می‌کنند.

 اکبری‌فرد با بیان اینکه برگزاری این نشست در کرمان یک فرصت برای پیگیری مشکلات دانشگاه‌های استان کرمان است، گفت: از سال ۱۴۰۱ و بعد از کرونا وارد دوران جدیدی در دانشگاه شدیم و خوابگاه‌های ما نیاز به بازسازی و تجهیز داشتند.

 او با اشاره به اینکه مشاوره‌های تحصیلی و دانشجویی از ضروریات است که در دانشگاه باید ارائه شود، افزود: کمبود خوابگاه به‌ویژه خوابگاه دخترانه و متأهلی از نیازهای دانشگاه‌های استان کرمان است.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه قیمت تهیه غذا نیز افزایش پیدا کرده است که به شیوه‌های مختلف تهیه غذا در دانشگاه انجام می‌شود، ادامه داد: ورزش دانشجویان نیز اهمیت زیادی دارد که همه این مشکلات در اجلاسیه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور پیگیری و بررسی می‌شود.

 او با اشاره به اینکه گردهمایی بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز امسال با برنامه‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده است، گفت: توجه به جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه مطرح است و در اجلاسیه معاونان دانشجویی این موضوع نیز پیگیری خواهد شد.

 اکبری‌فرد با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی شهید باهنر کرمان آمادگی پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه مقاومت را دارد و آنها استقبال می‌کنیم، افزود: اداره امور بین‌الملل دانشگاه شهید باهنر کرمان تقویت شده است تا بتوانیم در این زمینه جذب دانشجو داشته باشیم.

 او با اشاره به اینکه رشد دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه شهید باهنر کرمان پنج درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: این آمار از ۳۰ نفر به ۱۳۰ نفر رسیده که این دانشجویان از کشورهای عراق، یمن، سوریه و افغانستان هستند و در رشته‌های مختلف دانشگاه تحصیل می‌کنند که بیشتر آنها دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه انتظار داریم ازآنجاکه دو رویداد بزرگ در دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال برگزاری است سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری کرمان و اداره کل میراث‌فرهنگی با ما همکاری داشته باشند، افزود: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه شهید باهنر کرمان در حاشیه اجلاسیه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور افتتاح می‌شود.

 در این جلسه اسماعیل شریفیان، مدیر اجرایی اجلاسیه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در کرمان، اظهار داشت: این اجلاسیه از دهم تا سیزدهم بهمن‌ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

 او افزود: مشاوره و سبک زندگی، ورزش، بورس تحصیلی دانشجویان، آیین‌نامه‌های دانشجویی و… از جمله مواردی است که در معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور مطرح و پیگیری می‌شود.

 مدیر اجرایی اجلاسیه معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در کرمان با بیان اینکه در حاشیه این اجلاسیه مشکلات دانشگاه‌های استان کرمان نیز بررسی و پیگیری می‌شود، ادامه داد: مراسم افتتاحیه اجلاسیه صبح ۱۱ بهمن‌ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

 او با اشاره به اینکه دومین جشنواره ملی شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز روز ۱۲ بهمن هم‌زمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در تالار وحدت دانشگاه برگزار می‌شود که مهمانان کشوری در آن حضور دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.