استاندار: مطالبه جدی استان، اختصاص واکسن است| کرمان در اوج بیماری کرونا است

استاندار کرمان با هشدار وضعیت نگران کننده کرونا در استان گفت: مطالبه جدی استان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص واکسن است.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی‌وند ۲۶ تیر ماه در ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت: کوتاهی از هیچ دستگاهی در مورد مسئله کرونا پذیرفته نیست و نحوه همراهی آنها را دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌‌کنند، تذکر جدی می‌دهیم که همه دستگاه‌ها با محوریت فرمانداران پای کار باشند.

نمی‌توانیم ممنوعیت تردد شهرهای همجوار با استان سیستان و بلوچستان را رها کنیم

استاندار کرمان در خصوص درخواست برداشته شدن کنترل ترددهای درون استانی گفت: شهرستان‌های فهرج، رودبار جنوب، ریگان و قلعه‌گنج کاملا با استان سیستان و بلوچستان در مراوده هستند و نمی‌توانیم ممنوعیت تردد آنها را رها کنیم.

زینی‌وند کنترل دقیق و کامل تردد خودروها در ورودی‌های استان از سمت جنوب و شرق از جمله نصرت‌آباد به فهرج، ایرانشهر به ریگان، دلگان به رودبار جنوب، رمشک به فنوج و منوجان به هرمزگان و همچنین نقاط ییلاقی استان را با اعلام فرمانداران مورد تاکید قرار داد.

 استان در اوج شرایط بیماری قرار دارد

استاندار کرمان از مکاتبه مجدد با رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسائل مالی برای کمک به تجهیزات و اختصاص واکسن برای افراد ۵۰ سال به بالا با اولویت جنوب و شرق در استان کرمان خبر داد و عنوان کرد: مطالبه جدی استان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص واکسن است زیرا استان در اوج شرایط بیماری قرار دارد.

زینی‌وند به سازمان‌های بیمه‌گر نیز تکلیف کرد در شرایط کنونی، به صورت ویژه تامین مالی و پرداخت‌ها را انجام دهند که به لحاظ دارویی کمبودی در استان ایجاد نشود و گفت: در صورت نیاز صنایع و واحدهای صنعتی بزرگ استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود باید کمک کرده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را حتی به شکل امانی برای بیمارستان های استان تامین کنند.

استاندار کرمان تاکید کرد که بیمارستان‌ها به لحاظ تجهیزات نباید در مضیقه باشند و اظهار داشت: وضعیت استان کرمان همچنان نگران کننده است و میزان بستری‌ها و مرگ و میر به سرعت در حال افزایش است و به همین دلیل غیر از مجوزهای ستاد استانی، هیچ محدودیتی را کم نخواهیم کرد.

زینی‌وند از همکاری خوب ستاد نماز جمعه در تعطیلی نماز جمعه‌ها در مناطق قرمز و نارنجی قدردانی کرد و در ادامه با ابراز تاسف از شهادت سه نفر از نیروهای انتظامی در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب استان گفت: حجم عملیات و مبارزات نیروی انتظامی در استان ستودنی است و با هوشیاری نیروی انتظامی از نیروهایشان محافظت شود.

از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم که در مسیل‌ها اتراق نکنند

مقام عالی دولت در استان کرمان به وقوع سیلاب در برخی از نقاط استان نیز اشاره داشت و گفت: هشدارها از طرق مختلف ستاد بحران، فرمانداری، صدا و سیما و غیره داده می‌شود هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم که در مسیل‌ها اتراق نکنند.

زینی‌وند از حضور ستاد بحران و نیروهای هلال‌احمر در مناطق سیلابی خبر داد و تصریح کرد: دستور اکیده داده ایم که پل‌ها و موانعی که در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی زده شده اند تخریب شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74082
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.