علی‌رغم نظرسنجی و رأی مردم به تغییر نام میدان توحید به ارگ؛


 تغییر نام میدان «توحید» به میدان «ارگ» به تعویق افتاد

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که امروز دوشنبه ۲۳ مرداد و بر خلاف رویه هفته‌های قبل در نوبت عصر برگزار شد، با تغییر نام برخی معابر شهر موافقت شد. همچنین اعضاء تصمیم‌گیری در مورد تغییر نام میدان توحید به میدان ارگ را به تعویق انداختند.

در نشست عمومی شورای شهر کرمان امروز عصر ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در خصوص نام‌گذاری میدان ارگ مطرح شد که در نظرسنجی صورت‌گرفته برای انتخاب نام میدان توحید، ۱۹۶۰ رأی به میدان ارگ رأی دادند و میدان توحید هم ۲۳۰ رأی آورد.
به گزارش کرمان‌نو در نشست عمومی شورای شهر در خصوص نام‌گذاری معابر پرونده‌ای شامل ۵ نام‌گذاری به صحن علنی شورای شهر آمد که یکی از آن‌ها تغییر نام میدان توحید به میدان ارگ بود که در نهایت این بخش از مصوبه به تصویب نرسید و بنا شد بعد از اصلاح نهایی به صحن علنی بازگردد.
این در حالی است که رئیس شورای شهر کرمان با این تغییر نام مخالف بود، علیرضا نادری گفت: «توحید که یک اسم ارزشی است و نمی‌شود در مقابل یک نام معمولی قرار نگیرد و برداشتن یک نام ارزشی به صلاح نیست، پیش‌ازاین هم گفته بودیم که نظرسنجی نکنید. ایرادی ندارد مردم همان ارگ بگویند؛ اما نام توحید را برداشته نشود.»
کمساری، نایب‌رئیس شورای شهر دراین‌خصوص گفت: «در کمیته نام‌گذاری پرونده‌ای داریم که نام‌های قدیمی که مسئله‌ای نداشتند با رأی‌گیری مردم بازگردند. مثلاً مورد بعدی که موردبحث است بازگشت نام چهارراه طهماسب‌آباد است.»
امینی زاده عضو شورای شهر کرمان نیز دراین‌خصوص گفت: این توضیح را فراموش نکنید که نام‌های تاریخی که بافرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرتی ندارد و همراهی مردم هم وجود دارد به بازگشت نام تاریخی رضایت داده شود و فقط بنا به رأی‌گیری از مردم نیست.»
همچنین خیابان موسوم به کوچه کشتارگاه در کرمان، خیابان شهدای اصناف نام گرفت و بلوار سیدی به نام بلوار پهلوان نام گرفت.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107570
1 نظر
  1. حمید می گوید

    واقعا که این چه مدل توجیهی است که سالها بهش استناد میکنیم ولی درعمل گرفتار هزاران مشکل دینی و انسانی هستیم اخه اگه اسم یه میدون روز اول به غلط عوض شده و در گفتار روزمره مردم اگه اسم توحید بیاری از هر ده نفر یک نفر شاید متوجه بشه منظور کدوم میدونه بنابراین بهتره رئیس شورا درعمل توحیدی باشه نه پشت تریبون و برای چاپلوسی مقامات بالا همینه که امروز کرمان از شهرهایی که یه روز جزیی از کرمان بودن و حالا جداشدن پنجاه سال عقب مونده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.