توسعه صنایع‌دستی زمینه‌ساز همکاری میراث‌فرهنگی و بنیاد تعاون زندانیان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: توسعه صنایع‌دستی و گردشگری، زمینه‌ساز همکاری مشترک میراث‌فرهنگی با بنیاد تعاون زندانیان کرمان شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: بنیاد تعاون زندانیان این استان دارای زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و اشتغال جامعه هدف در حوزه صنایع‌دستی و همچنین گردشگری استان کرمان است که در تلاشیم با همکاری این بنیاد در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.
سعید شاهرخی در نشست با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان اظهار کرد: جامعه هدف دارای توانمندی‌های زیادی در تولید صنایع‌دستی هستند که می‌تواند راهکاری مناسب برای ورود آن‌ها به بازار کار و اشتغال شود و پس از آزادی به استقلال مالی آن‌ها هم کمک کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری بنیاد تعاون که حامی زندانیان است در راستای ایجاد اشتغال و بازارچه‌های صنایع‌دستی فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم و واگذارکردن غرفه‌هایی در بازارچه کاروانسرای گنجعیلخان برای ارائه تولیدات صنایع‌دستی جامعه هدف از برنامه‌های این اداره کل است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به بسته‌بندی صنایع‌دستی اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه استان کرمان دارای صنایع‌دستی ارزشمندی است و از آن‌ها به‌عنوان سوغات استفاده می‌شود؛ بنابراین باید بسته‌بندی صنایع‌دستی را در اولویت کار قرار داد.
او به هم‌افزایی معاونت صنایع‌دستی با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان برای ارائه طرح بسته‌بندی بومی صنایع‌دستی اظهار کرد: بنیاد تعاون دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع‌دستی که باید در این زمینه همچون خانواده‌ای واحد عمل کنیم.
شاهرخی گفت: بنیاد تعاون در زمینه گردشگری هم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده که برای بالفعل شدن آن‌ها نیازمند به سرمایه‌گذار بخش گردشگری توانمند است که در این زمینه با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113729
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.