با تلاش متخصصان بیمارستان علی‌ابن ابیطالب رفسنجان


مادر باردار از مرگ حتمی نجات یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با تلاش متخصصان بیمارستان علی‌ابن ابی‌طالب (ع) مادر بارداری که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، وحید محمدی‌شاهرخی ۱۴ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک مادر باردار بیماری نادری داشت که در این بیماری، پس از بارداری و قبل از زایمان قلب بیمار ضعیف می‌شود و مرگ و میر را در پی دارد.

او ادامه داد: این مادر در تاریخ ١٨ آبان‌ماه امسال به‌دلیل ایست قلبی و تنفسی به بیمارستان منتقل و در اورژانس بیمارستان توسط پزشکان طب اورژانس احیا شد.

او افزود: بلافاصله پزشکان قلب حاضر شدند و اقدامات حفظ حیات و حمایتی را انجام دادند و مریض به بخش ICU منتقل شد و باتوجه به شرایط اورژانسی و بحرانی مریض و عدم انتقال به اتاق عمل در همان بخش ICU سزارین انجام شد.

محمدی‌شاهرخی عنوان کرد: با خارج کردن نوزادان دوقلو که فوت شده بودند، وضعیت مادر بهتر شد اما با خونریزی داخل شکم، روز بعد مجدد مجبور به جراحی شدیم که با دستگاه حمایت کننده چهار روز قلب بیمار حمایت و حیات او حفظ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در ادامه مشکل ریوی و نارسایی کلیوی دامن‌گیر بیمار شد که با مراقبت پرسنل و اقدامات درمانی موفق شدیم پس از سه هفته مریض را از دستگاه جدا کنیم.

محمدی‌شاهرخی بیان کرد: با همت و تلاشی که متخصصان زنان و زایمان و گروه قلب و متخصصان بیهوشی انجام دادند، این مادر از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و با سلامت کامل امروز ترخیص شده و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

او گفت: پزشکان و پرسنل اورژانس زحمات زیادی کشیدند که در نهایت همه‌ عزیزان کار تیمی انجام دادند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

محمدی شاهرخی در پایان خاطرنشان کرد: با کوشش متخصصان و کادر درمان مرگ مادران طی سه سال متوالی در رفسنجان صفر بوده و از سال گذشته تا امسال یک درصد کاهش مرگ و میر نوزادان را داشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111932
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.