رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:


۷۲ درصد شاغلین ما دیپلم و زیر دیپلم هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور کمبود نیروی کار ماهر را یکی از چالش‌های اشتغال استان اعلام کرد و گفت: ۷۲ درصد شاغلان استان کرمان در مقطع دیپلم و زیر دیپلم هستند.

به گزارش کرمان‌نو، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه در کرمان به طور دقیق ۸۸.۲ درصد اشتغال مبتنی بر بخش خصوصی است، اشتغال کل استان به تفکیک مقاطع تحصیلی را این طور تشریح کرد به گفته وحیدی ۷۲ درصد اشتغال در مقطع دیپلم و زیر دیپلم، ۵ درصد کاردانی، ۱۲ درصد کارشناسی و ۴ درصد برای فوق‌لیسانس و بالاتر بوده است.

او در خصوص سهم شاغلان بخش‌های مختلف هم اذعان کرد که ۳۹ درصد شاغلان در بخش کشاورزی، ۳۹ درصد در بخش خدمات و مابقی که حدود ۲۲ درصد است در بخش صنعت شاغل هستند.

وحیدی در این جلسه که با عنوان جلسه مشترک شورای اداری، برنامه‌ریزی و توسعه و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل شد اعلام کرد که شاخص فضای کسب‌وکار استان ۱۹ رتبه ارتقا یافته و به رتبه ۱۲ رسیده است. همچنین نرخ تورم کرمان در همه ماه‌های سال کمتر از میانگین کشور بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه مشکلات و چالش‌های استان را نبود وجود نیروی متخصص و آموزش‌دیده خصوصاً در حوزه صنعت و معدن، مهاجرت از روستاها به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی به‌ویژه در ۳۱ نقطه کرمان، بم، سیرجان، رفسنجان و بم و همچنین حضور بیش از ۳۰۰ هزار اتباع افغانستانی در استان و ایجاد چالش‌های امنیتی و اقتصادی اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114739
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.