شریفی پزشک متخصص قرنیه در این همایش با بیان اینکه بیش از نیمی از نابینایی‌ها قابل‌درمان هستند گفت:


نیمی از موارد نابینایی قابل‌تشخیص است

به گفته شریفی فوق‌تخصص قرنیه طبق آماری که سازمان جهانی منتشر کرده بیش از نیمی از موارد نابینایی قابل‌پیشگیری هستند.

به گزارش کرمان‌نو، افتتاحیه همایش ملی هم بینایی و زیستی نو صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مجتمع نگاه آفتاب مهر با حضور استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس‌کل دادگستری، مدیرکل بهزیستی و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

شریفی پزشک متخصص قرنیه در این همایش با بیان اینکه بیش از نیمی از نابینایی‌ها قابل‌درمان هستند گفت: کارهای درمانی، تشخیص به‌موقع بیماری‌هایی مثل دیابت و فشارخون و همچنین درمان آنها، استفاده از عینک‌های آفتابی از عواملی است که می‌تواند نابینایی را درمان کند.

شریفی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا درمان کامل نابینایی نداریم، ما شاید بتوانیم با استفاده از روش‌های درمانی مثل پیوند سلول‌های بنیادی یا استفاده از ایمپلنت‌ها نابینایی را درمان کرد؛ اما باید در نظر داشته باشیم درمان نابینایی برگشت‌پذیر است و کم‌بینایی اتفاق می‌افتد.

این پزشک متخصص درمورد عوامل نابینایی گفت: بیماری‌های عفونی، مادرزادی یا نارسایی‌های که در دوره جنینی اتفاق می‌افتد

از جمله عواملی است که باعث نابینایی می‌شود علاوه بر این موارد عوامل سیستمی که شاید به آنها توجه نشود مثل دیابت یا فشارخون نیز از موارد ایجاد نابینایی است.

او ادامه داد: در خیلی از افراد با افزایش سن بینایی کاهش پیدا می‌کند، کارهایی که باید انجام داد تا این روند را کند کرد یک‌سری مراقب‌ها و درمان‌ها است. مثلاً درمورد افرادی که دیابت یا فشارخون دارند بهتر است که سریع‌تر بیماری شناخته و درمان انجام شود.

او با بیان اینکه بسیاری از علت‌هایی که باعث نابینایی می‌شوند قابل‌درمان هستند گفت: بیماری مثل آب‌مروارید قابل‌درمان است؛ اما برخی از بیماری‌ها که باعث آسیب به شبکیه می‌شود از مواردی است که قابل‌درمان نیست.

شریفی در مورد درمان نابینایی نیز گفت: درمورد شبکه‌های مصنوعی یا پروتزهایی که برای چشم انجام می‌شود توانسته بینایی را در حد دید ۱ الی ۲ متر بهبود بدهد.

او در پایان گفت: بحثی که باید به آن توجه کرد پیشگیری از نابینایی است، معاینات دوره‌ای، اندازه‌گیری‌های مرتبط فشارخون، توقف سیگار در افراد و… از جمله کارهایی است که باید صورت بگیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117515
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.