انتقاد تند بخشدار از شرکت توزیع


تعطیلی یک هفته‌ای جایگاه سوخت در شمال جیرفت

جایگاه اصلی سوخت شهر «درب بهشت» مرکز بخش ساردوییه شهرستان جیرفت که یکی از ۲ جایگاه این شهر به شمار می‌رود آنطور که گفته می‌شود به صورت خودسرانه توسط جایگاه‌دار در این روزهای گردشگرپذیر این شهر تعطیل شده است و بخشدار نیز از شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی به دلیل آنچه ضعف نظارت می‌خواند به تندی انتقاد می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، تعطیلی یکی از ۲ جایگاه اصلی این شهر موجب شده مردم و گردشگرانی که حتی از استان هرمزگان در جنوب کشور هم به این شهر خوش آب و هوا در تابستان آمده‌اند برای تهیه سوخت خودرو خود با مشکلات جدی مواجه شوند.

مردم برای تهیه بنزین به تنها جایگاه باقیمانده شهر که فقط یک نازل دارد و متعلق به شرکت تعاونی روستایی است مراجعه می‌کنند که صف‌های طولانی در مقابل آن ایجاد شده است.

بخشدار ساردوییه روز شنبه در این باره اظهار کرد: جایگاه سوخت کسرا به خاطر مشکلی که با شرکت توزیع دارد، بدون هماهنگی با مجموعه وزارت کشور به صورت خودسرانه یک هفته تعطیل کرده است.

عباسعلی مسلمی افزود: نداشتن نظارت کافی شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی شهرستان جیرفت باعث شده این مشکل رخ دهد؛ ما نیمی از علت را مربوط به صاحب جایگاه و نیمی را هم مربوط به شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی می‌دانیم.

وی تاکید کرد: شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی جیرفت موظف است مشکل جایگاه‌داران را بررسی کند اما به جای علت یابی اقدام به پاک کردن صورت مساله می‌کند.

مسلمی ادامه داد: اعلام کردند که جایگاه تخلف کرده و به همین دلیل کارت سوخت آزاد این جایگاه را جمع‌آوری کرده‌اند؛ جایگاه‌دار هم در واکنشی تلافی‌جویانه اعلام کرده بنزین خریداری نمی‌کند و عملا جایگاه را به تعطیلی کشانده است.

وی با بیان اینکه چطور جایگاه دار که با اخذ مجوز فعالیت می‌کند می‌تواند تا این حد خودسرانه اقدام کند، یادآور شد: نتیجه این مساله و ضعف نظارت شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی موجب نارضایتی شدید مردم، ایجاد تنش اجتماعی و بدبینی مردم شده است.

بخشدار ساردوییه یادآور شد: شروع فصل تابستان و با ساکن‌شدن جمعیت ساردوییه که در فصل سرد سال به جیرفت مهاجرت می‌کنند و همچنین موج فزاینده گردشگر از جنوب کشور به این بخش برای فرار از گرمای شدید، تقاضا برای خدمات را افزایش داده و تعطیلی این جایگاه سوخت، کمبودها را نمایان‌تر کرده است.

بخش ساردوییه و مناطق اطراف آن دارای آب و هوای خنک و با مناظر بدیع است که سالانه به ویژه تابستان‌ها گردشگران زیادی را از مناطق جنوب و جنوب شرق به سمت خود می‌کشاند.

قاچاق سوخت از جمله پدیده‌های مخرب مناطق جنوبی کرمان به علت همجواری با مرزهای جنوبی و شرقی کشور است که سبب بروز مشکلات زیادی از جمله همین گرفتاری‌ها شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106085
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.