تیم مس؛ دلخوشی جوانان کرمانی را به مسلخ نبرید

یادداشتی از امید سلاجقه

تیم فوتبال صنعت مس کرمان که سابقه کسب مقام سوم لیگ برتر و حضور در جام باشگاه‌های آسیا و صعود به مرحله دوم این رقابت‌ها را در کارنامه خود دارد، پس از سقوطی دردناک به دسته پایین‌تر، نزدیک به یک دهه از سطح اول فوتبال کشور فاصله گرفت تا کرمانی‌ها به جای تماشای بازی تیم محبوب خود در برابر بزرگان فوتبال کشور ، مجبور باشند نظاره‌گر رقابت این تیم با برخی از تیم‌های گمنام لیگ دسته اولی باشند.
اما فصل قبل در سایه همدلی و همراهی تمام ارکان تاثیر گذار، از جمله مدیریت باشگاه، کادر فنی، بازیکنان، اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، رسانه، لیدرها و هوادارن، تیم مس موفق شد با کسب رتبه دوم لیگ دسته اول، به جایگاه اصلی خود بازگردد و با همان کادر مدیریتی و فنی گام به لیگ برتر گذاشت، اما شرایط خاص لیگ برتر اجازه نداد، مس جایگاه امنی در جدول رده‌بندی داشته باشد و اگر ضعف دو تیم نفتی خوزستان نبود، سر دادن غزل خداحافظی مس از لیگ برتر قطعی شده بود.
تغییرات ناگهانی در هیات مدیره و مدیریت باشگاه صنعت مس در یک عصر روز تعطیل و جدایی محمد کهندل مدیر موفق و جوان کرمانی نیز انگار شوک مثبتی نبوده و از قضا تیم مس بازی حساس و شش امتیازی خود را به نزدیکترین رقیب خود، صنعت نفت آبادان واگذار کرد تا فاصله دو تیم در انتهای جدول به عدد پنج برسد و عاشقان واقعی تیم مس و مردم کرمان بیش از پیش نگران شرایط تیم محبوب خود و ماندگاری این تیم در لیگ برتر شوند.
ستارگان فوتبال کویر، شامگاه جمعه بیست و پنجم فروردین ماه جاری و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ در حالی به مصاف پرسپولیس تهران می‌روند که شاگردان یحیی گل محمدی برای آن که از رقابت بر سر قهرمانی عقب نمانند، به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند و کرمانی‌ها نیز برای آن‌که همچنان به بقا امیدوار باشند باید سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کنند.
فارغ از تمام انتقادات فنی و غیر فنی که به عوامل تیم مس وارد است و در جای خود قابل طرح و بررسی و کارشناسی است، همه آنان که دل در گروی خاک دامن‌گیر کرمان و جوانان این دیار دارند، باید از این تیم حمایت کنند و با حضور پر شور در ورزشگاه شهید باهنر زمینه پیروزی در برابر پرسپولیس و فرار از منطقه خطر را مهیا کنند.
بی‌شک تیم صنعت مس همچنان یکی از دلخوشی‌ها و عشق جوانان کرمانی است و هیچ کس حق ندارد به خاطر منافع شخصی و زودگذر خود آن را به مسلخ ببرد. پس لطفا خود‌زنی ممنوع.
وعده دیدار ،ساعت ۱۹، جمعه، بیست و پنجم فروردین ماه، ورزشگاه شهید باهنر کرمان، رقص پرچم‌های نارنجی در زیر آسمان پر ستاره کرمان.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103023
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.