از کمبود مرغ تا مس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه


استاندار کرمان: مس به وعده‌هایش برای سرمایه‌گذاری در استان عمل نکرد

استاندار کرمان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بابیان اینکه کل استان مشکل کمبود مرغ دارد و به طور ویژه این مشکل در جنوب کرمان است، گفت: در مواردی دیده شده که یک سرمایه‌گذار برای ۲ لیتر آب معطل‌مانده، دستگاه‌های اجرایی همکاری بهتری داشته و با بستن چند چاه غیرمجاز زمینه تولید و حل مشکل مردم را فراهم آورند.

به گزارش کرمان‌نو، محمدمهدی فداکار همچنین در این جلسه از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص استفاده از ظرفیت مولدسازی انتقاد کرد و گفت: از ظرفیت مولدسازی آموزش‌وپرورش استفاده کرده؛ اما دانشگاه علوم پزشکی از این مسئله که یک ضرورت است، استفاده‌ای نداشته است، درصورتی‌که به‌راحتی می‌توان برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی از این ظرفیت استفاده کرد.
استاندار کرمان بابیان اینکه طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شرکت‌های بزرگ استان بایستی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به سودی که دارند، در استان کار کنند، گفت: بزرگ‌ترین سود را شرکت مس دارد؛ اما همکاری نکرده و به قول‌هایش عمل‌نکرده است.
فداکار در این جلسه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا در جلسه آینده گزارش ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی قرائت شود و به عملکرد دستگاه‌ها نظارت شود.
او دراین‌رابطه با بیان اینکه چرا دستگاه‌ها سرمایه‌گذاران را اذیت می‌کنند، افزود: همین امروز اگر فرماندار وارد عمل نمی‌شد یک سرمایه‌گذار که هنوز حتی اقدامی انجام نداده ۲ هزار میلیارد تومان جریمه می‌شد.
استاندار همچنین در این جلسه تأکید کرد که در هر جلسه گزارش مانده اعتبارات تملک در دستگاه‌ها ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105578
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.