سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد:


شرکت‌های بزرگ در هر شهرستان یک بنای تاریخی را بازسازی کنند

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به‌اضافه شدن کرمان به مثلث گردشگری در سند آمایش کشور، گفت: مثلث گردشگری کشور که شامل اصفهان و فارس و یزد بود که با اضافه‌شدن نام کرمان به مربع گردشگری تبدیل شده و توصیه شده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت‌های بزرگ علاوه بر کارهای اقتصادی یک بنای تاریخی آن شهرستان را در دستور کار قرار دهند و برای مرمت و بازسازی آن اقدام کنند.

به گزارش کرمان‌نو، بنا به اطلاعات ارائه شده در این جلسه در راستای رشد اقتصادی پروژه‌های شهرستان‌های استان بین ۱۴ بنگاه اقتصادی بزرگ استان توزیع شده است.
به گفته سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رشد اقتصادی استان در سال جاری ۸.۲ درصد تعریف شده که برای تحقق آن و رسیدن به شعار سال ۱۰ برنامه که شامل فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال، بهبود فضای کسب‌وکار و تکمیل پنجره واحد استان، احصا فرصت‌های سرمایه‌گذاری و غیره در نظر گرفته شده است.
در این جلسه همچنین به پروژه‌های پیشران توسعه استان پرداخته شد که بنا به گفته محمدرضا وحیدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در طی ۳ ماه پایش و رصد خواهند شد.در این جلسه پروژه‌های پیشران توسعه استان برای امسال در ۲ بخش پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری با ۲۹۳ پروژه و اعتبار ۱۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و پروژه‌های پیشران توسعه بخش خصوصی با ۶۵ پروژه و اعتبار ۲۱ هزار و ۲۱۰ تعریف شد.
وحیدی با تأکید بر پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری از مدیران استانی خواست تا این تعهدات را مدیران هر دستگاه پیگیری کنند.
به گفته وحیدی، مبلغ کل اعتبار پروژه‌های سفر ۳۵۵۷۸ میلیارد تومان است که برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱۸۶۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105575
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.