رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد


استقرار بالگرد هوایی جدید در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه استقرار بالگرد جدید اورژانس ۱۱۵ این شهر اظهار داشت: بالگرد هوایی که امروز در جیرفت جایگزین بالگرد قبلی مستقر شده، ظرفیت ۱۳ سرنشین را دارد و با باز کردن، تعدادی از صندلی‌ها ۴ برانکارد و بیمار و ۲ تکنسین هوایی را حمل خواهد کرد.

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، علی‌اصغر خیرخواه با اشاره به‌ضرورت جایگزینی یک بالگرد با ظرفیت بیشتر در منطقه افزود: باتوجه‌به نیاز منطقه ۲ سال پیش بالگرد هوایی در جیرفت مستقر شد که به دلیل وسعت منطقه این اقدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 خیرخواه با بیان اینکه این بالگرد ارتفاع پروازی حدود ۵ هزار متر از سطح دریا دارد، تصریح کرد: از ویژگی‌های این بالگرد افزایش ظرفیت حمل بیمار از ۱ به ۴ بیمار است و بالگرد ۲ موتوره است که در کوهستان هم پرواز می‌کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بالگرد هوایی در نجات جان بیماران قلبی، سکته مغزی، تصادفی، سقوط از ارتفاع با صدمات وسیع، مادران باردار و… کمک بسیار بزرگی است.

 خیرخواه با اشاره به اهمیت کوتاه‌کردن زمان رساندن بیمار در اورژانس پیش بیمارستانی عنوان داشت: رساندن، بیمار برخی مواقع در مناطقی مثل مناطق کوهستانی ممکن است از ۳۳ الی ۴ ساعت به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند که این زمان رساندن، بیمار هرچه کوتاه‌تر شود، ما خدمات بهتر و بیشتری می‌توانیم ارائه کنیم.

 وی با اشاره به پوشش کامل منطقه توسط اورژانس پیش بیمارستانی افزود: خدمات اورژانس در جنوب کرمان تمام جاده‌های اصلی منطقه را تحت پوشش دارد و در حال حاضر با اقدامات انجام شده، فاصله پوششی به ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر رسیده است که نسبت به استاندارد کشوری فاصله کمتری است.

 وی بیان داشت: باتوجه‌به ناوگان موجود و نیروی انسانی که ۱۱۵ منطقه دارد، می‌توان گفت از حداقل‌ها با بهترین بازدهی استفاده می‌کنیم و پایگاه‌های فعال با تجهیزات کامل و نیروهای تخصصی در جنوب کرمان خدمات را ارائه می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108097
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.