بخشدار شهداد عنوان کرد


استمرار دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد

رضا اعتماد بخشدار شهداد با اشاره به اینکه گرمای هوا در این بخش در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، گفت: دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد معمولاً اواسط تابستان به اندازه یکی دو روز خود را نشان می‌داد درحالی‌که امسال از اوایل تیرماه سال جاری تقریباً به طور مداوم گرمای هوا در این منطقه بالای ۵۰ درجه بوده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، آن‌طور که سرپرست مرکز جامع سلامت شهداد می‌گوید، افزایش دما تا بیش از ۵۰ درجه در این بخش طی روزهای اخیر موجب شده از ۲۷ خرداد تا ۱۲ تیر سال جاری ۶۴ نفر در شهداد با علائم گرمازدگی به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

فرزانه شعبان‌نژاد افزود: از ۲۷ خرداد سال جاری تا جمعه دوم تیر ۳۸ مورد، از دوم تیر تا نهم خرداد نیز ۲۲ مورد و از دهم تا ۱۲ تیر سه مورد مراجعه افراد به دلیل گرمازدگی را در شهداد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه افراد به دلیل گرمازدگی به مرکز جامع سلامت شهداد طی هفته جاری کاهش داشته است اظهار داشت: به طور متوسط سه تا چهار مورد در روز مراجعه افراد به دلیل گرمازدگی به مرکز درمانی این منطقه ثبت می شود.

سرپرست مرکز جامع سلامت شهداد با بیان اینکه ساله‌های گذشته آمار بیماران گرمازده این بخش به طور دقیق ثبت و منعکس نمی‌شده است تصریح کرد: آمار این بیماران طی سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته؛ زیرا امسال هم شدت گرما بیشتر شده و هم گرما زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: سال‌های قبل شهداد در نیمه دوم تیر گرمای بالا را تجربه می‌کرد درحالی‌که امسال گرمای شدید از اواخر خرداد آغاز شده است.

شعبان‌نژاد با تأکید بر اینکه تاکنون در بین افراد دچار گرمازدگی در شهداد، فوتی و اعزامی به مراکز درمانی کرمان نداشته‌ایم افزود: این در حالی است که قبلاً افراد به‌محض بروز علائم گرمازدگی با درمان‌های خانگی مشکل را برطرف می‌کردند؛ اما اکنون بعد از اعمال این درمان‌ها و نتیجه نگرفتن به مراکز درمانی کشانده می‌شوند.

وی علائم گرمازدگی را سردرد، تهوع، دل‌درد، ضعف و بی‌حالی عنوان و تصریح کرد: در صورتی که وجود سایر بیماری‌ها مانند آپاندیس در تشخیص اولیه پزشک برای فرد دچار این علائم رد شود، تشخیص گرمازدگی ثبت می شود که پودر “او آر اس” یکی از بهترین داروهای این بیماری به دلیل تأمین آب از دست رفته بدن است.

سرپرست مرکز جامع سلامت شهداد، به اهالی شهداد توصیه کرد، در صورت امکان در ساعات اوج گرما از مکان‌های سرپوشیده خارج نشوند و در صورت قرارگرفتن در این ساعات در گرما حتماً از مایعات خنک مانند شربت آبلیمو، آب‌خنک و همچنین از حوله خیس برای برقراری تعادل دمای بدن استفاده کنند.

گرمای امسال شهداد در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است

رضا اعتماد بخشدار شهداد با اشاره به اینکه گرمای این بخش را در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است، گفت: دمای بالای ۵۰ درجه در شهداد معمولاً اواسط تابستان به اندازه یکی دو روز خود را نشان می‌داد درحالی‌که امسال از اوایل تیرماه سال جاری تقریباً به طور مداوم گرمای هوا در این منطقه بالای ۵۰ درجه بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106273
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.