در گفت‌وگو با شاهدان عینی و پلیس


جزییات ماجرای قتل در محوطه ورزشگاه امام علی (ع) تشریح شد

شب چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ حوالی یک بامداد در ورزشگاه امام علی کرمان، بر اثر نزاع بین ۲ جوان حدودا ۲۰ الی ۲۱ ساله یکی از طرفین با ضرب گلوله کشته شد. گزارش «کرمان نو» را برای اطلاع از جزئیات یک قتل بر سر خشونت لحظه‌ای را بخوانید.

از در ورودی ورزشگاه امام علی کرمان که وارد شوی کمی آن طرفتر، شاید کمتر از ۱۰متر، لکه‌های خونی که حالا بعد از ۶ روز به سیاهی میزند را می‌بینی! لکه‌های خونی که گفته می‌شود متعلق به جوانی ۲۰ ساله است.

جوانی که شاید این روزها باید دانشجویی بود و درگیر امتحانات پایان ترمش اما حالا به خاک سپرده شده.

در فاصله چند قدمی این لکه‌ها لباس زرد خونی که حالا به قهوه‌ای رنگ می‌زند افتاده است پیراهنی که وقتی آن را میبینی در نگاه اول اصلا متوجه نمی‎شوی که این لباس شب چهارشنبه بر روی زخم جوانی ۲۰ ساله قرار داشته است.

دقیقا شب بازی داربی استقلال و پرسپولیس که این جوان‌ها باید در سر و کله‌ی یکدیگر بزنند و کری فوتبالی بخوانند اما به جایش گلوله‌ای در سر، خونی بر زمین، خانواده‌ای داغدار و فردی قاتل، می‌شود سرانجام یک نزاع.

به گفته‌ی شاهدان عینی ماجرا از این قرار است که چهارشنبه شب حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه گروهی دختر و پسر که حدود ۲۰ الی ۲۱ سال بیشتر سن نداشتند در مجموعه امام علی کرمان دور هم پشت سالن فجر نشسته بودند.

شاهد عینی: «این‌ها امشب کار دستمان می‌دهند!»

یکی از شاهدان عینی که از افراد خود مجموعه است می‌گوید: «ابتدا به این گروه تذکر دادیم که بساطشان را به جای دیگری ببرند، یکی از افرادی که حالش دست خودش نبود با الفاظ نامناسبی با ما صحبت کرد اما یکی از افراد گروه که وضعیت مناسب‌تری داشت قبول کرد و گفتند که می‌روند.»

شاهد عینی می‌گوید: «برخورد خوبی با ما نکردند اما به همراهی که داشتم گفتم کاری به آن‎ها نداشته باشد، این‌ها امشب کار دستمان می‌دهند.» 

او می‌گوید در همین حین با ۱۱۰ تماس گرفته‌اند و از آنها خواسته‌اند که برای گشت‌زنی به ورزشگاه بیایند تا با توجه به شرایط این جوانان، مشکلی پیش نیاید.

یکی دیگر از شاهدان عینی که ماجرا را دیده است می‌گوید:« ساعت‌های حدود یک بامداد بود که درب ورودی با هم درگیر شدند و صدای تیراندازی را شنیدیم. 

به سمتشان رفتیم و به اورژانس زنگ زدیم و تا اورژانس بیاید پیراهنم را روی زخم جوان گذاشتم تا بیشتر از این خونریزی نکند و اورژانس هم مضروب را زنده به بیمارستان برد. البته فردایش شنیدیم که فوت شده است.»

او می‌گوید قاتل در همان لحظات ابتدایی و پس از تیراندازی فرار کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان: درگیری و خصومت شخصی بوده و به ورزش ربطی نداشته است

دامغانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان در شرح ماجرا می‌گوید:« درگیری و خصومت شخصی بوده و با توجه به اینکه دیدند مجموعه بیراهه است وارد آنجا شدند و شروع کردند به دعوا کردن و فردی هم کشته شده است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این چنین مجموعه‌ی بزرگی نباید حداقل برای هر ورودی که دارد یک نگهبان داشته باشد می‌گوید:«هیچکدام از مجموعه‌های ورزشی نگهبان ندارند و هیچکدام هم هیچ وظیفه‌ای برای تفتیش بدنی ندارند که ببیند کسی با اسلحه است یا خیر؟ نگهبان یک نفر است حتی اگر باشد هم نمی‌تواند کاری کند.»

او ادامه داد:« مجموعه ما تا ساعت ۱۲:۳۰ شب برای استفاده همه باز است و همه می‌توانند از فضای ورزشی آن استفاده کنند و نمی‌شود به کسی ظنی داشته باشند و جلوی آنها را بگیرند.»

دامغانی می‌گوید:« نگهبانی از این مجموعه به این بزرگی در ید اداره ورزش شهرستان یا اداره کل ورزش نیست و حتی اگر در حد ۱ الی ۲ نگهبان هم بگذاریم اتفاقی که بخواهد بیفتد، می‌افتد. خدا کند که همچین مسئله‌ای پیش نیاید اما این مسئله به ورزش ربطی ندارد.»

او ادامه داد:« اگر همین امروز یک ورودی گذاشته و گفته شود برای ورود هر ماشین ورودی باید پرداخت شود کلی هجمه را به اداره ورزش وارد می‌کنند اما داریم رایگان خدمات می‌دهیم. وقتی جای بزرگ و بی‌استفاده‌ای است افرادی هم پیدا می‌شوند کارهای نامناسب انجام می‌دهند.»

او می‌گوید برای موضوع نگهبانی باید اداره کل تصمیم بگیرد و چون باید پرداخت حقوق داشته باشند در حد توانایی او نیست.

مجموعه امام علی یکی از مجموعه‌های بزرگ ورزشی شهر کرمان است مجموعه‌ای که در بلوار بعثت (غدیر یک) واقع شده است.

این مجموعه، ۴ درب ورودی بدون هیچ نگهبانی دارد و در شب مجموعه از نظر روشنایی ضعیف است.

بحث امنیت مجموعه نیاز به بودجه دارد که از عهده اداره ورزش خارج است 

دامغانی در مورد بحث امنیت مجموعه می‌گوید:« هفته اخیر با نیروی انتظامی جلسه‌ای داشتیم، پیشنهادی هم دادیم که یک فضا را می‌دهیم و آنها و یک کیوسک پاسگاه بزنند اما برای این‌کار نیز به تامین بودجه مالی است و چون بخش خصوصی باید هزینه نگهبان را بدهد و ماهیانه باید حقوق پرداخت شود برای اداره ورزش ممکن نیست. ۸ نفر نیرو در این مجموعه مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه می‌شود و در یک سال هزینه‌ی بالایی برای اداره ورزش دارد که خب اداره کل هم توانایی پرداخت آن را ندارد.

 ۱۱ دقیقه پس از اولین تماس با نیروی انتظامی، گشت ما در محل حادثه بوده

پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در شرح ماجرا به «کرمان‌نو» می‌گوید: حادثه حدود ساعت‌های یک بامداد بین ۲ نفر جوان که شب قبل با هم در سالن فوتسال بازی کردند، اتفاق افتاده است. ماجرا اینطوری بوده که سر بازی با هم دعوا می‌کنند و ضد و خورد فیزیکی رخ می‌دهد و با وساطت دوستان ماجرا تمام می‌شود اما ماجرا برای یکی از این افراد که حالا مرتکب قتل شده تمام نمی‌شود و شب بعد با حضور در مجموعه مجدد با فرد دیگر درگیر می‌شود و تیراندازی می‌کند و باعث مرگ فرد جوان می‌شود.»

پورامینایی در مورد حضور پلیس و شائبه‌ای که در مورد دیر آمدن پلیس مطرح شده بود اینگونه توضیح داد :« ۱۱ دقیقه پس از اولین تماس با نیروی انتظامی، نیروهای پلیس در محل حضور داشتند و بنابر صحبتی که شده بود که پلیس دیر آمده من خودم جی‌پی‌اس ماشین‌ها را بررسی کردم دقیقا ۱۱ دقیقه بعد از تماس گشت ما در محل حاضر بوده و حدود نیم ساعت هم در همان جا بوده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105138
1 نظر
  1. فاطیما می گوید

    واقعا ایران با این همه سرمایه، چرا باید اداره ی ورزش برای برقراری امنیت، دغدغه ی مالی داشته باشه😔؟!جای تأسف و تأمل داره😔

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.