تقوی عضو شورای شهر کرمان عنوان کرد:


دفع غیراصولی لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان آسیب خطرناکی برای شهروندان است

عضو شورای شهر کرمان گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که موجود است لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان در سطح زمین و توسط یک از شرکت‌ها در جاده زرند دفن می‌شود که تدبیر مناسبی نیز از سوی محیط‌زیست و فعالان این حوزه در این راستا وجود ندارد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان دوشنبه ۱۳ آذرماه در یک‌صد و بیست و چهارمین نشست علنی این شورا به موضوعات زیست‌محیطی شهر کرمان هم گریزی زدند و محمدصادق تقوی با اشاره به دفع غیراصولی لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان این معضل را آسیب خطرناکی برای شهروندان کرمانی عنوان کرد.

این نشست شورا همچنین محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگون از جمله حل معارض‌های دولتی پل شهدای خلبان، جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی دفع فاضلاب و لزوم قدردانی درخور از قهرمانان کرمانی رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو نیز بود.

تأکید شورایی‌ها به ورود استاندار و دستگاه قضا به موضوع پل شهدای خلبان

اعضای شورا امروز و در ادامه هفته‌های قبل به موضوع پل شهدای خلبان نیز ورود داشتند، موضوعی که در طی هفته‌های اخیر یکی از موضوعات چالشی و پرتاکید شورا بوده و هفته گذشته هم منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به آن از استاندار خواسته بود به موضوع معارض‌های دولتی این پل ورود کند تا اجرای این پروژه تسریع شود.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز در این نشست شورا گفت: بیش از یک ماه و نیم است که معارض‌های دولتی پروژه پل شهدای خلبان سبب توقف اجرای این پروژه شده؛ درخواست داریم استاندار به این موضوع ورود داشته باشد و بازدیدی از آن انجام دهد.

او افزود: مسئله‌ای که در خود استان قابل‌حل است به هیئت وزیران عرضه شود دقیق نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان تصریح کرد: مجموعه دستگاه قضایی نیز به موضوع پل شهدای خلبان ورود کند.

البته توجه به معلولان و موضوعات مرتبط با آنان از جمله موضوعات دیگر این نشست شورا بود که تقوی عضو شورا در این زمینه گفت: طبق قانون حمایت از معلولان وظایف هر نهاد برای ایجاد شهری متناسب برای زندگی این افراد مشخص شده است و در راستای سرویس‌دهی و ایاب‌وذهاب این افراد نیز شهرداری وظایفی دارد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: از ظرفیت ناوگان ون‌های شهر کرمان برای سه گروه حساس مادران باردار، سالمندان و معلولان استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز بیان کرد: مسئولان به قانون جامع حمایت از معلولان توجه کنند و ساخت فضاهای ویژه معلولان را در دستور کار قرار دهند.

عشرت کردستانی ادامه داد: ما یک سالن بدنسازی ویژه ورزشکاران معلول در سطح استان کرمان نداریم.

مراسم درخورشان قهرمانان پاراآسیایی برگزار نشد

اعضای شورا همچنین نسبت به برگزارنشدن مراسم خوبی برای تجلیل از قهرمانان پاراآسیایی هانگژو گلایه کردند و در این زمینه تقوی عضو شورای شهر کرمان گفت: مراسم درخورشانی برای قهرمانان مسابقات پاراآسیایی هانگژو در کرمان برگزار نشده و از شهرداری و اعضای شورا می‌خواهم به‌عنوان یکی از وظایفشان نسبت به برگزاری یک مراسم درخور همت داشته باشند.

کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: سینا ضیغمی نژاد ورزشکار کرمانی در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو پرافتخارترین ورزشکار برای کشور بود و باید تقدیر ویژه‌ای از او انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111897
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.