سالن‌های ورزشی در کرمان ورودی مخصوص زنان ندارند


زنان کرمانی هنوز نمی‌توانند مسابقات را از نزدیک ببینند | ورود زنان ممنوع!

پس از گذشت ۱۶ هفته از لیگ دسته‌ی یک فوتبال، ورزشگاه باهنر کرمان با وجود مهیا بودن شرایط لازم، همچنان یک ورزشگاه مردانه است و موانعی برای ورود زنان وجود دارد. موانعی که شفاف هم بیان نمی‌شوند. از طرفی به دلیل نبودن ورودی‌های جدا در سالن‌های ورزشی نیز اجازه‌ی ورود زنان داده نمی‌شود. یعنی زنان نه در ورزشگاه باهنر و نه در سالن‌های ورزشی دیگر شهر کرمان نمی‌توانند حضور داشته باشند.

از مهرماه بود که در «کرمان‌ نو» همزمان با حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی در کشور پیگیر این موضوع در کرمان نیز به عنوان مرکز استان بودیم.

اگرچه در همان بازه‌ی زمانی گل‌گهر سیرجان تنها تیمی در استان بود که شرایط حضور زنان در ورزشگاهش را داشت اما پس از آن، تیم فوتبال مس‌رفسنجان نیز توانست مجوزهای لازم را بگیرد و همچنین شرایط لازم را برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم کند اما کرمان همچنان اندر خم کوچه اول است.

کرمان به‌عنوان مرکز استان در حالی در شرایط نابرابر وجود دارد که در سیرجان و رفسنجان نه تنها مسابقات فوتبال با حضور زنان برگزار می‌شود بلکه تعدادی از رشته‌های ورزشی دیگر نیز با حضور زنان در سالن‌های ورزشی برگزار می‌شود اما در کرمان تنها مسابقات والیبال است که زنان اجازه‌ی ورود به سالن تربیت را دارند. 

این شهر با وجود مرکز استان بودن، با وجود اینکه سابقه طولانی‌تری در تیم‌داری در فوتبال را دارد و حتی با وجود اینکه ورزشگاه باهنر مهیای حضور زنان هوادار است اما تیم‌های ورزشی شهر کرمان محروم از حضور زنان هوادار خود هستند.

ورزشگاه باهنر شرایط میزبانی از زنان را دارد 

درحالی زنان در ورزشگاه باهنر اجازه‌ی ورود ندارند که این ورزشگاه در زمان صعود سال قبل مس‌کرمان به لیگ برتر به روزرسانی شده و تقریبا تمامی شرایط لازم برای میزبانی از زنان را در اختیار دارد.

وجود ورودی‌های جداگانه، سکوهای مشخص شده، امکانات مشخص مثل سرویس‌های بهداشتی مجزا و مسائلی از این قبیل در ورزشگاه باهنر کرمان وجود دارد تا زمینه برای حضور زنان در این ورزشگاه وجود داشته باشد و از این نظر مشکلی در ورزشگاه باهنر برای حضور زنان نباشد.

حتی زمانی که در دربی استان بین ۲ تیم مس‌کرمان و مس شهربابک که پنجشنبه ۲ آذر برگزار شد اخباری مبنی بر برگزاری مسابقه با حضور زنان منتشر شده بود اما باز هم مجوز حضور زنان داده نشد تا با گذشت یک ماه از آن بازی هم هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته باشد. 

در این ورزشگاه اجازه‌ی حضور خبرنگاران زن نیز وجود ندارد.

سالن تجلی تنها سالن استاندارد کرمان مجوز حضور زنان ندارد

سالن شهید تجلی کرمان که میزبان بازی‌های هندبال و بسکتبال مس‌کرمان در لیگ برتر است، مجوز میزبانی از زنان را از دست داده است.

در سال‌های گذشته و در مقاطعی از امسال نیز حضور زنان در این سالن اتفاق می‌افتاد اما حالا این اتفاق در کرمان نمی‌افتد و تنها سالنی که زنان اجازه‌ی حضور دارند سالن تربیت در بازی‌های تیم والیبال مس‌کرمان است.

اما دلیل این اتفاق در مورد سالن تجلی ظاهرا کوچه تنگ منتهی به این سالن در خیابان شریعتی کرمان و همچنین نبودن ورودی جداگانه برای زنان است.

اما این موضوع جای سوال دارد که چرا در این سال‌ها هیچ زیرساختی در بحث ورزش در شهر کرمان در نظر گرفته نشده و چرا شهری مانند کرمان به غیر از سالن تجلی، هیچ سالن استاندارد دیگری برای میزبانی از لیگ برتر هندبال و بسکتبال ندارد؟

یا چرا سالن‌هایی مانند تلاش و فجر که استاندارد ورود تماشاگران زن را در شهر کرمان دارند اما یکسری کمبودها در تجهیزات دارند مجهز نمی‌شوند تا این موضوع حل شود؟

در پایان این موضوع و اینکه دلیل اصلی صادر نشدن اجازه‌ی ورود زنان در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی چیست نامشخص است چرا که اگر دلیل ورودی‌های جداگانه است پس چرا در ورزشگاه باهنر با وجود ورودی‌های جدا مجوز حضور زنان صادر نمی‌شود؟ و در سوی دیگر با وجود اینکه به نظر می‌رسد ساخت ورودی جدید فقط نیاز به کمی اراده داشته باشد اما سوال مهمتر این است که چرا در کرمان هیچ مسئولی پیدا نمی‌شود که پیگیر این موضوع باشد؟

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.