مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:


سینمای شهرستان بم به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: سینمای شهرستان بم پس از چندین سال انتظار به‌زودی افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته همه سانس‌های آن رایگان است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از مهر، سید مجید پوراحمدی در مراسم تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان بم، اظهار کرد: زلزله بم مشیت الهی بوده و باید از آن درس عبرت گرفت.

او با گرامیداشت بیستمین سالگرد زلزله بم و ضربه‌ای که به مردم به‌ویژه جامعه فرهنگ و هنر وارد شد، افزود: باید ضمن آموختن از این حادثه دلخراش، درعین‌حال به آینده با دید ساخت و رشد نگاه کنیم.

 پوراحمدی تصریح کرد: شهر بم پس از زلزله به‌خوبی ساخته شد و اصحاب فرهنگ و هنر نیز باید متوجه ساختن روح، ذهن، معنویت، ایمان، فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف باشند.

 رئیس هیئت‌مدیره صندوق اعتباری هنر یادآوری کرد: شهرستان بم یکی از شاخص‌های فرهنگ و هنر کشور بوده است؛ چراکه دارای تمدن چندهزارساله است.

 او ادامه داد: ارگ قدیم مجموعه‌ای از هنر است و باید کاری کرد که تعداد نامداران بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان بم در آینده در کشور بیشتر شود و ما آماده همه نوع همکاری در این زمینه هستیم.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد سپس با اشاره به افتتاح سینمای شهرستان بم پس از چندین سال انتظار، تأکید کرد: برای این مهم زحمات زیادی کشیده شده است.

 پوراحمدی افزود: پس از افتتاح سینما به مدت یک هفته صندوق اعتباری هنر همه سانس‌های آن را خریداری کرده است و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

او اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت عمومی سعی داریم تمرکزگرایی که در تهران بود به سطح استان‌ها و شهرها انتقال یابد.

 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین ضمن تقدیر از یک‌عمر تلاش اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم، گفت: این افراد الگویی برای جوانان هستند و امیدواریم بتوانیم به‌زودی از استعدادها و جوانان فرهنگ و هنر شهرستان نیز تقدیر کنیم.

او با اشاره به سفرهای گذشته خود به بم افزود: بخشی از فعالیت صندوق اعتباری هنر در شهرستان بم شروع شده است.

 پوراحمدی بیان کرد: یادمان، عنوان طرح پرداخت تسهیلات ضروری صندوق هنر است که از یادمان زلزله‌زدگان بم اتخاذ شده است.

 مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان تصریح کرد: شروع طرح یادمان از شهرستان بم بوده و از دو سال پیش تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر کشور از تسهیلات این طرح استفاده کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112783
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.