شهرداری کرمان برای مقابله با کرونا دست دست می‌کند| شورای شهر بر خلاف سایر مراکز استان‌ها جلسه فوق‌العاده نگذاشت

هفته ها است که از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد اما هنوز خبری از جلسه ی شورای اسلامی شهر برای پیشگیری از این ویروس در کرمان نیست.

با توجه به اینکه در مورد بسیاری از مسائل شهری در شورای شهر تصمیم گیری می شود، انتظار می رود که این شورا در مواقع بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا هم اقداماتی انجام دهد.

اما متاسفانه حتی روزهایی که استان کرمان در وضعیت سفید قرار داشت و بهترین زمان برای گرفتن تصمیمات خوب در حفظ این وضعیت بود، شورای شهر کرمان فعالیت نکرد.

البته که گفته می شود جلسات کمتری برگزار و از تجمعات کاسته شود اما به نظر نمی رسد که تشکیل جلسه برای مدیریت بحران آنقدر هم غیرضروری باشد که از آن گذشت.

همانطور که جلسه شورای اسلامی در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز و… برگزار شد و تمهیداتی هم برای مبارزه با ویروس کرونا دیده شده است.

بطور مثال در جلسه ی مورخ 8 اسفند 98، مبلغ 9 میلیارد تومان برای پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ایمنی و بهداشت عمومی سطح شهر در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

این آمارها نشان از جای خالی شورای اسلامی شهر کرمان در میان تصمیم گیری های پیشگیری از ویروس کرونا است.

در حال حاضر نیز کرمان از وضعیت سفید خارج شده و روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به کرونا بالاتر می رود.

ارگان های مرتبط مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز توصیه می کنند برای انجام کارهای غیرضروری از خانه خارج نشوید.

ولی انگار فرهنگسازی در این زمینه کم بوده و می بینیم تعطیلی و دور کاری بعضی از کارمندان، تعداد مراجعه کنندگان به دستگاه های دیگر را افزایش داده است.

از جمله آنها می توان به شهرداری کرمان اشاره کرد.

مردم این روزها برای انجام اموری که با شهرداری در ارتباط است، بیشتر به آنجا می روند و دغدغه آنها شاید عوارضی است که سالانه باید پرداخت کنند.

کارمندان شهرداری نیز می گویند، مراجعه مردم به این ارگان نسبت به قبل چندین برابر شده است.

البته که این موضوع در تصاویر زیر هم کاملا مشهود است.

شهرداری منطقه سه
مراجعه کنندگان شهرداری منطقه 3 چهارشنبه 14 اسفند 1398
شهرداری منطقه 2
مراجعه کنندگان به شهرداری منطقه 2 چهارشنبه 14 اسفند 1398

به نظر می رسد با دیدن این تصاویر اهمیت تعطیلی شهرداری و بخش های غیر واجب آن بیشتر قابل درک باشد.

در این خصوص به سراغ شهردار کرمان رفتیم تا ببینیم شهرداری برای کاهش مراجعین خود تدابیری دیده است؟

برای پیشگیری از کرونا شاید بخش خدمات از دسترس خارج شود

شهردار کرمان در این رابطه به «کرمان نو» گفت: مردم تعداد مراجعه‌های غیر ضروری خود را به شهرداری کم کنند زیرا بسیاری از کارها را می‌توان به سال آینده موکول کرد.

مهران عالم زاده افزود: تعداد مراجعات مردم به شهرداری ها امروز بررسی می شود و نهایت تصمیم در مورد اینکه چه بخش هایی غیر ضروری هستند و می توانند تعطیل شوند گرفته می شود.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا ممکن است مجبور شویم بخش خدماتی که آنقدر واجب نیستند و می توانند در زمان دیگری انجام شوند را موقتا از دسترس خارج کنیم.

عالم زاده ادامه داد: بطور مثال پرداخت عوارض سالانه، نقل و انتقال اسناد مالکیت و دریافت پروانه از جمله کارهایی هستند که می توان بعد از سال هم انجام داد.

شهردار کرمان در رابطه با دور کاری کارمندان شهرداری گفت: به معاونت برنامه ریزی دستور داده شده تا واحد هایی مانند روابط عمومی که می توانند دور کار شوند، در خانه کار کنند.

وی ادامه داد: همچنین گفته ایم افرادی که دچار بیماری هستند، می توانند به خانه بروند و هر واحدی هم که می شود به طور کلی تعطیل شود.

عالم زاده گفت: مردم برای پرداخت عوارض خودرویی نیزمی توانند کارشان را در دفاتر پلیس +10 انجام دهند و در تعویض پلاک هم باجه ای برای انجام امور مربوط به شهرداری در نظر گرفته شده که مراجعه به شهرداری کمتر شود.

 شهرداری با کمبود ماسک مواجه است

وی با اشاره به اینکه در حوزه های بهداشتی مانند واحدهای نظافت و جمع آوری زباله، تاکید شده که ماسک و دستکش بپوشند، افزود: ما با کمبود ماسک مواجه هستیم و درخواست داده ایم تا تامین شود.

به گفته عالم زاده وسایل حمل و نقل شهری در اتوبوس رانی  و تاکسیرانی،بازار، محوطه های عمومی و اداری هر شب ضدعفونی می شوند و در حال حاضر کمبودی برای مایع ضدعفونی کننده نداریم.

شهردار کرمان گفت: از مردم می خواهیم دستکش و ماسک خود را در شهر رها نکنند چون این خود برای کارگران شهرداری و همینطور شهروندان خطر آفرین است، بنابراین وسایل استفاده شده خود را همانطور که آموزش داده شده در پاکتی گذاشته و به سطل های زباله منتقل کنند.

حالا که وضعیت شهرداری ها اینگونه است و متاسفانه بعضی از شهروندان تعطیلات را فرصت مناسبی برای انجام کارهای خود می بینند، امیدواریم تصمیم امروز شهرداری بر لغو فعلی بخش های مختلف این دستگاه باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=44058
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.