سرمربی شهرداری سیرجان:


مبلغ قرارداد بازیکنان زن با آقایون قابل مقایسه نیست

سرمربی تیم فوتبال شهرداری سیرجان با اشاره به امکان رفتن زنان به ورزشگاه در سیرجان گفت: قطعاً دیدن بازی‌های آقایان خودش می‌تواند یک کلاس درس برای ما مربی‌ها و حتی بازیکنان باشد و تجربیات ما را بیشتر می‌کند و اگرچه چندین باشگاه در حوزه‌ی زنان هستند که قرارداد حرفه‌ای می‌بندند؛ اما باقی باشگاه‌ها نه که البته همین باشگاه‌ها هم مبلغ قراردادها با آقایون قابل مقایسه نیست.

 به گزارش کرمان‌نو، فصل جدید رقابت‌های فوتبال بانوان از تاریخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ شروع می‌شود و تیم‌ها دستخوش تغییرات شدند یکی از این تیم‌ها شهرداری سیرجان است. تیم فوتبال شهرداری سیرجان که در سال‌های اخیر جزو تیم‌های مطرح در حوزه‌ی فوتبال بانوان بوده، پس از اینکه سال گذشته با حواشی روبرو شد و مریم جهان‌نجاتی سرمربی سابق این تیم کنار گذاشته شد این روزها کارش را با مریم ایراندوست سرمربی نام‌آشنای دیگر حوزه‌ی بانوان شروع کرده است.

 مریم ایراندوست با قراردادی ۲ ساله به شهرداری سیرجان پیوست تا این امید را برای سیرجانی‌ها بوجود بیاورد که سال آینده شهرداری همچنان جزو تیم‌های مدعی در فوتبال بانوان باشد.

 به‌این منظور با مریم ایراندوست سرمربی جدید سیرجانی‌ها گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از دلایل حضورتان در شهرداری سیرجان بگید؟ شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 پیشنهاد از سمت باشگاه شهرداری سیرجان به ما شد و ما هم بررسی کردیم و در نهایت ۲ طرف به توافق رسیدیم، به‌خاطر اینکه هدفمان حضور در فوتبال بانوان است و ارتقای سطح کیفی بازیکنان و در واقع کمک به پیشرفت فوتبال.

 امکانات شهرداری و شهر سیرجان را بررسی کردم. زمین، سالن، خوابگاه‌ها و هر چیزی که تیم در طول لیگ به آن نیاز دارد و بعد به توافق رسیدیم و قرارداد امضا کردیم.

 باتوجه‌به اینکه این تیم سال گذشته حواشی داشت و در کسب قهرمانی

ناکام بود، برنامه شما برای سال پیش‌رو چیست؟

 قطعاً ماهم برنامه خودمان را داریم و قبل از هر چیزی به دنبال این هستیم که آرامش را در تیم ایجاد کنیم و در نهایت همدلی و اتحادی که یک تیم برای موفقیت نیاز دارد را داشته باشیم و سعی می‌کنیم تمام توان خودمان را بگذاریم تا از حواشی فاصله بگیریم.

 در کنار تمدیدهایی که دارد صورت می‌گیرد یک‌سری اسامی هم مطرح شد در مورد بازیکنانی که فصل گذشته با شما در سپاهان کار کردند، گفته شده قرار است این بازیکنان هم به شهرداری اضافه شوند در مورد این توضیحی دارید؟

باشگاه شهرداری سیرجان قبل حضور من دستخوش یک‌سری تغییرات شد. این باشگاه حدود ۹ بازیکن خود را از دست داد؛ اما بعد از آن با درایت سعی کردند تا این باشگاه با قدمتی که دارد از بین نرود. یک‌سری بازیکن جذب شده یک‌بخشی هم پس از قرارداد با ما، من و همکارم لیست دادیم تا باشگاه بتواند آن‌ها را جذب کند و تیم را قدرتمند وارد مسابقات کنیم. در مورد اسامی هم بهتر است سایت باشگاه از آنها نام ببرد.

باتوجه‌به دوستی شما با خانم جعفری بنظر می‌رسد دربی استان در سال آینده دربی جذابی باشد نظرتان در این‌باره چیست؟

همان‌طور که با هم رفیق هستیم و سال‌ها در کنار هم هستیم فکر می‌کنم یک رفاقت در کنار رقابت خیلی خوبی را شاهد خواهیم بود، همان‌طور که سال گذشته بازی سپاهان با خاتون جذابیت‌های فنی را بخواهیم بگذاریم کنار اخلاقیات حرفه‌ای واقعاً نمایان بود. فکر می‌کنم دربی جذابی را شاهد باشیم امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و تماشاگرپسند باشد.

لیگ امسال را چطور می‌بینید؟ به سیرجانی‌ها قول قهرمانی می‌دهید؟

در فوتبال حرفه‌ای نمی‌توانیم از قبل قول قهرمانی بدهیم، اما من یک‌سری توقعاتی از خودم دارم که ترجیح می‌دهم بهترین شرایط را برای تیمم مهیا کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم. در واقع می‌توان گفت باتوجه‌ به اینکه لیگ ما پیشرفت داشته از ابتدا تا الان و باتوجه‌ به اینکه من فکر می‌کنم در طول این مدت ما پیشرفت چند برابری را داشتیم و در ۲-۳ سال اخیر با برگزار منظم لیگ چقدر به تیم‌های ملی حتی کمک شده، این‌ها همه موارد است که می‌شود پیش‌بینی کرد لیگ امسال جذابیت بیشتری داشته باشد.

باتوجه‌به این که قراردادهای فوتبال مردان این روزها سروصدا کرده و رقم‌های نجومی در برخی موارد هم مطرح می‌شود قرارداد در فوتبال بانوان چطور است ؟!

چند رشته ورزشی در سطح بانوان حرفه‌ای شده مثل؛ فوتبال، بسکتبال، هندبال والیبال، این‌ها خوب است؛ اما اگر باتوجه‌ به تورم بخواهیم نگاه کنیم در بخش خانم‌ها شاید ۳-۴ تا باشگاه قرارداد حرفه‌ای می‌بندند؛ اما باقی باشگاه‌ها نه، که البته همین باشگاه‌ها هم مبلغ قراردادها با آقایون قابل مقایسه نیست که بخواهیم روی آنها زوم کنیم.

در پایان، بنظرتون پوشش زنده بازی‌های بانوان چقدر می‌تواند در بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های لیگ مردان موثر باشد؟

خوشبختانه پارسال نیم‌فصل دوم بازی‌ها پخش اینترنتی داشت. در مورد حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها فدراسیون صراحتاً اعلام کرد که گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب‌آهن زیرساخت‌ها را برای حضور بانوان دارند و برای ما هم جای خوشحالی بود که گل‌گهر سیرجان یکی از این باشگاه‌ها است که می‌توانیم از نزدیک بازی‌ها را ببینیم قطعاً دیدن بازی‌های آقایان خودش می‌تواند یک کلاس درس برای ما مربی‌ها و حتی بازیکنان باشد و تجربیات آن‌ها را بیشتر می‌کند. امیدوارم برعکسش هم اتفاق بیفتد و خانواده‌ها از نزدیک بتوانند بیایند و بازی‌ها را ببینند، کمااینکه سال گذشته هم این اتفاق در بعضی از شهرها افتاد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.