مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:


۸ کرمانی به مسابقات آسیایی هانگژو اعزام شدند

مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره‌ی مسابقات آسیایی و پاراآسیایی گفت: ۸ نفر را در ۶ رشته مختلف در مسابقات آسیایی هانگژو اعزام کردیم و خانم نعمتی نیز در مسابقات آسیایی در رشته تیروکمان با افراد سالم به رقابت می‌پردازد.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه طبق لیست، حدود ۱۷ نفر در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی از استان کرمان اعزام شده، گفت: طبق آخرین جلسه‌ی شورای عالی ورزش که داشتیم و لیستی را که برای اعزام مسابقات آسیایی و پاراآسیایی ارسال کردیم حدود ۱۷ نفر اعم از ورزشکار، مربی و سرپرست داشتیم.

پاریزی با بیان اینکه ما در مسابقات آسیایی هانگژو در ۶ رشته ورزشکار داریم گفت: در رشته‌ی تنیس روی میز حمیده ایرانمنش را به‌عنوان سرمربی و اعظم کرمی را در رشته‌ی سنگنوردی به‌عنوان مربی داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه همچنین خانم نعمتی را در بخش افراد سالم در مسابقات آسیایی داریم ادامه داد: با توجه به توانایی‌های خانم نعمتی ایشان به‌عنوان ورزشکار با افراد سالم در رشته‌ی تیراندازی با کمان به رقابت می‌پردازد که بسیار به کسب مدال ایشان و کسب سکو امیدوار هستیم.

پاریزی ادامه داد: خانم نعمتی با توجه به توانمندی که دارند و اینکه در المپیک قبل هم شرکت کرده بودند و توانسته بودند رکوردهای خوبی در تمرینات داشته باشند، به مسابقات آسیایی و در بخش افراد سالم به رقابت اعزام شدند.

مدیرکل اداره ورزش ادامه داد: در ژیمناستیک مهدی احمدکهنی به‌عنوان ورزشکار و سامان تورانیان نیز فوتبالیست اعزامی با تیم ملی امید بودند. افشین صادقی و حسین جهانی را به‌عنوان ورزشکار و حمید صادق شاه‌نشین را نیز به‌عنوان مربی در هندبال داریم.

مس و گل‌گهر از مدال‌آوران استان حمایت کنند

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان معتقد است: باشگاه‌های صنعتی و معدنی بهتر است در حوزه‌ی قهرمانی هزینه کنند. ارزش این کار خیلی بیشتر از تیم‌داری‌هایی است که آورده‌ای برای استان ندارد و هزینه‌های سرسام‌آور و گزافی هم باید از جیب استان خارج شود.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان گفت: انتظار ما این است با توجه به شرایط صنعتی و معدنی خوبی که استان دارد ورزشکاران حوزه‌ی قهرمانی ما تقسیم شوند و با یک شرایط منصفانه‌ای ذیل باشگاه‌های فرهنگی ورزشی مس و گل‌گهر یا باشگاه‌های دیگر فعالیت‌های خودشان را انجام دهند.

او ادامه داد: ورزشکار ما نباید دغدغه تجهیزات، اعزام، اردو یا هزینه‌هایشان را داشته باشد. حتی قرارداد مالی داشته باشند تا معیشت‌شان تامین شود و دیگر دغدغه زندگی نداشته باشند تا بتوانند با خیال آسوده‌تری به ورزش بپردازند و هم برای استان کرمان افتخار باشند و هم در میادین بین‌المللی در به اهتزاز درآمدن پرچم کشورشان موثر باشند.

پاریزی افزود: فکر میکنم ارزش این کار خیلی بیشتر از تیم‌داری هایی است که آورده‌ای برای استان ما ندارد و هزینه‌های سرسام‌آور و گزافی هم باید از جیب استان خارج شود.

ورزشکار ما نباید دغدغه مالی داشته باشد

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه ورزشکار ما نباید دغدغه مالی داشته باشد گفت: موضوعی که باید به‌عنوان مجموعه خانواده‌ی ورزش استان به آن توجه کنیم این است که در کنار تمام اتفاقات خوبی که ورزشکاران حوزه‌ی قهرمانی ما در استان رقم زدند این ورزشکاران با شرایط خیلی متوسطی زندگی می‌کنند و حمایت خاصی را ندارند ما باید بتوانیم شرایطی را بوجود بیاوریم که این ورزشکاران با راحتی بیشتر و بدون دغدغه ورزش‌شان را انجام دهند.

پاریزی ادامه داد: اینکه یک ورزشکار بتواند سهمیه آسیایی را کسب کند اتفاق کوچکی نیست و باید حمایتی از این ورزشکاران وجود داشته باشد.

پاریزی با بیان اینکه در اداره ورزش در حد توانمان سعی کردیم از ورزشکاران اعزامی حمایت کنیم گفت: تلاش کردیم بچه‌ها را در زمان اعزام رصد کنیم و به تمریناتشان سر زدیم و الان هم که بچه‌های آسیایی و پاراآسیایی را اعزام می‌کنیم سعی کردیم در حد اداره ورزش نهایت همکاری را چه با خود ورزشکاران چه با هیات‌های مربوطه داشته باشیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه از المپیک گذشته تصمیم وزارت ورزش و شورای برون‌مرزی و با نظر کمیته المپیک و پارالمپیک بر این شد که کاروان‌ها به‌صورت کیفی به مسابقات اعزام شوند. به همین خاطر به لحاظ کمی در کاروان‌های اعزامی در کل کشور کاهشی را داشتیم. اما خوشبختانه در کرمان با توجه به اینکه در مسابقات توکیو نیز ورزشکاران استان کرمان موثر حاضر شدند و ۲ طلا و ۱ نقره از بین ۴ ورزشکاری که اعزام شده بودند کسب کردند و باعث شده بود که رنک ایران هم بالا بیاید ما باز هم اعزام خوبی از کرمان داشتیم.

پاریزی در پایان درباره‌ی بحث استقبال از ورزشکاران گفت: انتظار داریم زمانی که ورزشکاران برمی‌گردند کارها مدیریت شود و تمام کسانی که در حوزه‌ی ورزش نقش دارند و بودجه هم برایشان تعریف شده کمک کنند تا بتوانیم استقبال مناسبی را خصوصا از کسانی که کسب مدال می‌کنند داشته باشیم.

او ادامه داد: وظیفه اداره کل ورزش و جوانان است که پیگیری و حمایت از مدال‌آوران را انجام دهد و انشالله با حمایت‌هایی که استاندار در سنوات گذشته هم داشتند و ما توانستیم پاداش بچه‌ها را برای پارالمپیک قبلی بدهیم و یک بدرقه خوبی از این ورزشکاران داشتیم، امیدواریم این اتفاق برای ورزشکاران آسیایی نیز رقم بخورد و بتوانیم مراسم استقبال خوبی هم از ورزشکاران مدال‌آور با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109424
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.