سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ ۳ جام در استان کرمان


والیبال، فوتبال و حالا هندبال استان، فاتحان لیگ برتر

هندبال مس کرمان، درحالی در اردیبهشت ماه جام را به استان کرمان می‌آورد که پیش از این تیم والیبال فولاد سیرجان در لیگ برتر و تیم فوتبال خاتون بم در لیگ برتر زنان توانستند قهرمان شوند.

به گزارش کرمان‌نو، در استان کرمان با وجود بنگاه‌های اقتصادی مختلف و هزینه‌کرد شرکت‌هایی مانند مس، گل‌گهر، فولاد و … در بحث ورزش، همواره تیم‌داری در رشته‌های مختلف اتفاق افتاده. این استان در ورزش قهرمانی نیز همیشه سرآمد بوده است.

اما سال ورزشی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای ورزش استان سال درخشانی بود در این سال والیبال فولاد سیرجان قهرمان لیگ برتر والیبال شد. خاتون بم برای دهمین بار قهرمانی در لیگ برتر زنان را بدون باخت به دست آورد و در اردیبهشت‌ماه نیز تیم هندبال مس کرمان می‌تواند سومین تیم استان باشد که جام را برای استان کرمان به ارمغان می‌آورد.

درخشش والیبالیست‌های فولاد سیرجان در لیگ برتر

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از ۳۰ مهرماه با حضور ۱۴ تیم در یک گروه مقدماتی آغاز شده بود، با قهرمانی فولاد سیرجان به پایان رسید. تیم فولاد سیرجان در حالی با بهروز عطایی سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران قهرمان شد که سیدمحمد موسوی ملی‌پوش باسابقه ایران را در ترکیب داشت و این مهره تأثیر به سزایی در قهرمانی تیم سیرجانی داشت. موسوی همچنین با کسب دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر با تیم فولاد سیرجان یک رکورد را از خود به جا گذاشته است.

در لیگ امسال والیبال و پس از مراسم قهرمانی فولادی‌ها تیم رؤیایی لیگ برتر مردان در سال ۱۴۰۲ بر اساس انتخاب کمیته فنی مسابقات معرفی شدند که در جمع تیم رؤیایی لیگ برتر مردان ۱۴۰۲ چهار بازیکن از فولاد سیرجان حضور داشتند. سیدمحمد موسوی به‌عنوان بهترین مدافع میانی و ارزشمندترین بازیکن، شهروز همایونفرمنش و پوریا حسین‌خانزاده به‎‎عنوان بهترین دریافت‌کننده قدرتی و محمدطاهر وادی به‌عنوان بهترین پاسور از فولاد سیرجان ایرانیان انتخاب شدند.

 

 

 

خاتونی که به این راحتی جام نمی‌دهد

خاتون بم یکی دیگر از تیم‌های استان کرمان است که در لیگ برتر فوتبال زنان با وجود سال پر از چالشی که داشت توانست برای دهمین بار قهرمان شود. این تیم نه‌تنها جام قهرمانی را در بم نگه داشت بلکه هیچ بازی را نباخت تا قهرمان مقتدر لیگ برتر فوتبال زنان باشد. 

خانم گل مسابقات نیز از بین خاتونی‌ها بود جایی که زهرا قنبری با ۱۹ گل به‌طور مشترک به‌همراه افسانه چترنور به این عنوان رسید.

شاگردان مرضیه جعفری پرافتخارترین سرمربی فوتبال زنان، درحالی امسال به دهمین جام خود رسیدند که در خیلی از بازی‌ها حتی بازیکن تعویضی نداشتند و به گفته‌ی مرضیه جعفری بازیکنانش با غیرت و در خیلی از بازی‌ها با مصدومیت بازی کردند. اما خاتونی‌ها با وجود فصل عجیبی که داشتند باز هم قهرمان شدند تا سال آینده نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا باشند.

 

9223372036854775808 213330

 

هندبالی و رکورد بی‌سابقه‌ای در دستان کرمان

هندبال مس کرمان اما یکی از رشته‌های باشگاه مس است که توانسته تا به امروز از ۱۶ بازی ۱۶ پیروزی کسب کند. این تیم تمام مدعیان را برده تا در صدر جدول یکه‌تاز باشد. شاگردان محمد موسوی با ۳۲ امتیاز و با اختلاف ۴ امتیازی از گیتی پسند تیم دوم جدول و یک بازی کمتر صدر را به نام استان کرمان زده است.

هندبال مس کرمان اگر تنها ۳ بازی دیگر را برنده باشد خیلی زودتر از پایان فصل قهرمان خواهد بود.

تیم هندبال مس کرمان اگرچه با مشکلات مالی همانند تمام تیم‌های مس روبرو بود اما بازیکنانی که اکثرا بومی هستند توانستند رکورد خوبی را به نام هندبال مس کرمان ثبت کنند. این تیم که آخرین بار در سال ۹۸-۹۹ قهرمان شده بود حالا بار دیگر و با بازیکنان اکثرا بومی در آستانه تکرار قهرمانی است.

 

20240414110834732

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117144
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.