جعفری، مدیرکل پست استان کرمان:


۱۷ سال است که شهر کرمان پلاک‌گذاری نشده

آیا شده بسته پستی شما هم دیر به دستتان برسد؟ این روزها پیام مردمی زیادی به کرمان‌نو مبنی بر دیر رسیدن و یا نرسیدن بسته‌های پستی ارسال شده، مدیرکل پست استان کرمان در جواب به کرمان‌نو می‌گوید: مشکلات زیادی از جمله پلاک‌گذاری‌ها در شهر کار اداره پست را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش کرمان‌نو، بعد از شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی مردم، حجم سفارش و خرید اینترنتی افزایش پیدا کرد و شهروندان به‌جای مراجعه در مغازه‌ها سعی می‌کنند با بررسی اینترنتی اجناس و سفارش آن‌ها در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

به همین علت سفارش‌های پستی افزایش پیدا کرده است و این افزایش ناگهانی باعث واردشدن حجم زیادی از مرسولات به اداره پست شده است.

ادعای مدیرکل پست استان مبنی بر افزایش تعداد مرسولات از یک کامیون به 12 کامیون در روز ابعاد حجم‌افزایش مرسوله را نشان می‌دهد. این افزایش حجم مرسوله‌ها باعث شده کار اداره پست نیز سخت‌تر شود.

به گفته جعفری، افزایش تعداد مرسوله‌ها باعث شده که مشکلات بیشتر از قبل نمایان شوند.

مدیرکل پست استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو گفت: روزانه 20 هزار مرسوله به این اداره کل ارسال می‌شود و اگر یک درصد خطا وجود داشته باشد، یعنی 200 شاکی که روزانه این تعداد شاکی وجود ندارد.

جعفری عنوان کرد: بعد از دوران کرونا با 4 مشکل پلاک‌گذاری شهر، ضعف در نیروی انسانی، عدم آگاهی مردم از قراردادها و نرخ‌گذاری‌های پایین اداره پست نسبت به بقیه شرکت‌های خصوصی مواجه شدیم.

اداره پست باید جذب نیروی بیشتری داشته باشد

مدیرکل پست استان کرمان در خصوص کاهش نیروی انسانی در این اداره گفت: در 3 سال گذشته بیش از 100 نفر بازنشسته داشتیم که عدد بزرگی محسوب می‌شود.

جعفری عنوان کرد: پست یک دستگاه دولتی است و ما نمی‌توانیم بدون هماهنگی جذب نیرو داشته باشیم.

او ادامه داد: برای جذب نیروی نامه‌رسان، نامه‌نگاری‌های متعددی انجام دادیم. برای جذب نیرو هم حتی به نصب بنر (برنوشته) و تبلیغ در فضای مجازی روی آوردیم. تا حدودی نیرو جذب کردیم، اما کافی نیست و دنبال دریافت مجوز جذب نیروهای بیشتر هستیم.

جعفری افزود: نامه‌رسان‌ها یک استاندارد برای توزیع دارند، هر نامه‌رسان در طول روز باید به 80 نقطه خدمت‌رسانی کنند که با کاهش نیرو انسانی در این اداره هر نامه‌رسان به طور متوسط به 120 تا 130 نقطه خدمت‌رسانی می‌کند.

او عنوان کرد: هر نامه‌رسانی که بیشتر از حد استاندارد خود در سطح شهر بسته‌های پستی را توزیع کند به‌ازای هر نامه پاداش دریافت می‌کند.

مدیرکل پست استان کرمان در خصوص برگشت مرسوله به اداره توسط نامه‌رسان‌ها گفت: اگر کسی برگشت مرسوله داشته باشد، باید روزانه یک ساعت در انتظار ثبت این بسته برگشتی باشد و از دریافت پاداش نیز محروم می‌شود. پس این حرف که نامه‌رسان‌ها از عمد بسته را برگشت می‌زنند، اشتباه است.

جعفری گفت: احتمال اینکه در یک حباب باشیم و بعدازاین حباب ترافیک (شدآمد) کاری کاهش پیدا کند، وجود دارد.

بیش از 17 سال است که شهر کرمان پلاک‌گذاری نشده

جعفری با گلایه‌مندی از شهرداری کرمان عنوان کرد: بیش از 17 سال است که پلاک‌گذاری در شهر کرمان صورت نگرفته است و مردم به‌جای نوشتن پلاک مجبور می‌شوند از اصطلاحاتی مثل درب سوم سمت راست یا کنار تیر برق پنجم استفاده می‌کنند که این موضوع توزیع بسته‌های پستی را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل پست استان گفت: در بافت قدیم پلاک‌گذاری از گذشته وجود دارد؛ اما در بافت جدید شهر این مشکل برای نامه‌رسان‌ها بیش‌تر رخ می‌دهد. اگر پلاک‌گذاری در شهر به‌خوبی انجام شود کار نیروهای این اداره دقیق‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

عدم آگاهی از قراردادها موجب نارضایتی مردم می‌شود

او در خصوص قراردادهای بسته به‌صورت مشخص تحویل کارت سوخت به افراد به کرمان‌نو گفت: نامه‌رسان‌ها برای توزیع برخی از مرسوله‌ها مثل کارت سوخت باید سه عامل را بررسی کنند. شخص سفارش‌دهنده، مدارک خودرو و 100 هزار تومان پول نقد باید وجود داشته باشد تا کارت سوخت را تحویل بگیرد.

جعفری ادامه داد: مأمور اداره پست نمی‌تواند کارت سوخت را تحویل شخصی دیگری حتی همسر و یا فرزند بدهد. پس در نتیجه بسته برگشت‌خورده و باعث اعتراض گیرنده می‌شود.

مدیرکل پست استان کرمان اظهار کرد: برخی از قراردادهای دیگر مانند لاستیک به‌گونه‌ای است که خود فرد باید به اداره پست مراجعه کند و بسته پستی را تحویل بگیرد و عمده شلوغی در باجه‌های پست مربوط به تحویل لاستیک است. به گفته جعفری این عدم آگاهی باعث ایجاد نارضایتی مردم می‌شود و با بالارفتن این آگاهی حجم از زیادی از نارضایتی‌ها کاهش می‌یابد.

تعرفه‌های اداره پست نسبت به باقی شرکت‌ها به‌شدت کمتر است

مدیرکل پست استان کرمان گفت: تعرفه‌های پستی نسبت به باربری‌ها و بخش‌های خصوصی به حدی پایین است که نیازی به بازاریابی وجود ندارد و بیشتر مردم مرسولات خود را از طریق پست ارسال می‌کنند و این یکی از دلایل افزایش ترافیک باری است.

جعفری ادامه داد: یکی از راهکارها این است تعرفه‌های اداره پست واقعی شوند، این تعرفه‌ها باعث ایجاد فاصله میان این اداره و شرکت‌ها شده است و قطعاً مردم در زمان انتخاب اداره پست را برای حمل مرسوله‌های خود انتخاب می‌کنند که نرخ‌های به‌شدت کمی نسبت به بقیه شرکت‌ها دارد.

او عنوان کرد: اگر نرخ‌گذاری‌های اداره پست واقعی و رقابتی صورت گیرد باعث افزایش کیفیت کار و همچنین واقعی شدن نرخ‌ها میان این اداره و شرکت‌ها می‌شود و این فضای رقابتی باعث کاهش ترافیک باری و همچنین افزایش کیفیت می‌شود.

مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به اینکه همهٔ این موارد باعث شده که ورودی‌های اداره پست با خروجی‌های این اداره هم‌خوانی نداشته باشد، گفت: کوتاهی از سمت اداره پست نیست. این اداره در 2 سال گذشته پرکارترین و پرترافیک‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و برطرف‌نکردن این موضوعات باعث فرسودگی نیروهای کار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105808
2 نظرات
  1. شهروند می گوید

    بنظر شما بهتر نیست بصورت ناشناس از پرسنل این مجموعه سوال کنین تا متوجه مشکلات اصلی این ارگان بشوید؟ کمبود پرسنل دلیل داره اونم عدم پرداخت عادلانه و بموقع حقوق میباشد، ارگان دولتی از نیروی کار اتباع بیگانه بدون مجوز استفاده میکند که بیمه نکند. از صدا و سیما میان گزارش تهیه میکنن بلافاصله مدیریت با صداوسیما تماس میگیرن و پخش رو لغو میکنن، نامه رسان بدون قرارداد مشخصی جذب میکنن بدون بیمه و با موتور سیکلت شخصی . اینها فقط گوشه ای از مشکلات بود . حالاآقای مدیر تقصیر رو میندازن گردن پلاکهای شهرداری!!!!

  2. امیرطاها می گوید

    باسلام واحترام خدمت همه خواننده گان این پیام
    من مدیرعامل یک شرکت خصوصی رامیشناسم که باراهنمائیهاوهمکاری رئیس واحدکدگذاری،دراداره کل پست استان کرمان واقع درخیابان شهیدصدوقی،سال۹۳شرکت ثبت دادونمونه کارهاش روهم انجام داده بودن.ولی به دلیل عوض شدن دولت همه چی متأسفانه کنسل شده ولی فکرکنم بتونه باآقای جعفری همکاری گسترده ای داشته باشه،تاجایی من یادم هست تنهاشرکتی بودکه تونسته بوددرکمترین زمان۲تاشهرستان روازصفرتاصدکدگذاری کنه،در۴یا۵ماه فکرکنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.