رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اعلام کرد


۶ نامزد تائید صلاحیت شده انتخابات مجلس در کرمان، رد شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در مجموع ۶۷.۶ درصد داوطلبان تائید صلاحیت شده‌اند. ضمن اینکه شش نفر ازتائید صلاحیت شدگان قبلی، رد صلاحیت شدند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، رحمان جلالی صبح امروز ۲۳ بهمن‌ماه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمان با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: دیدیم در سراسر کشور مردم حضور یافتند و به این جمله شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌رسیم که جانمان هزار بار فدای این مردم بشود، کم است که با تمامی کمبودها و نقایص باز در صحنه هستند و به ندای رهبری لبیک گفتند.

او افزود: در استان و شهر کرمان نیز حماسه حضور مردم را دیدیم و علی‌رغم پیش‌بینی‌هایی که بود مبنی بر کاهش جمعیت باتوجه‌به تعطیلات و تخریب‌هایی که صورت‌گرفته، اما شاهد حضور مردم بودیم و این، مسئولیت ما را در خدمت‌رسانی به مردم سنگین‌تر می‌کند.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان ۳۹۵ نفر است، افزود: در مجموع ۶۷.۶ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند. ضمن اینکه شش نفر از تأییدصلاحیت‌شدگان قبلی، عدم صلاحیت خورده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان تا ۲۵ بهمن‌ماه جاری فرصت تغییر حوزه انتخابیه دارند که باید درخواست خود را از طریق فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور ثبت کنند.

او اظهار کرد: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن‌ماه جاری تا ۹ اسفندماه است و تبلیغات مجلس شورای اسلامی از سوم تا ۹ اسفندماه فرآیند تبلیغات است.

جلالی افزود: بر اساس ماده ۷۴ قانون جدید انتخابات، لیست همه امکانات دولتی قابل‌استفاده برای تبلیغات نامزدها مشخص و از امروز به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود که با چه مکانیزمی می‌توانند از آن استفاده کنند.

او تصریح کرد: فردا دومین مانور انتخاباتی را در حوزه‌های انتخابیه با حضور فرمانداران برگزار خواهیم کرد و قرارگاه عملیاتی انتخابات در استان کرمان با پنج میز شکل‌گرفته و شامل میز مشارکت، میز امنیت، سلامت، اجرا و… است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: همه برنامه‌های ستاد انتخابات، بر مبنای مشارکت و حضور حداکثری مردم است و همه وظیفه داریم برای افزایش مشارکت کار و تلاش کنیم.

او بیان کرد: تأکید استاندار، وزیر کشور و رئیس‌جمهور این است که ما امانت‌دار مردم در برگزاری انتخابات هستیم و هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد شود، برای ما محترم است و هیچ‌کدام از مدیران و فرمانداران حق هیچ دخالتی در انتخابات را ندارد.

جلالی با اشاره به ۲۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان کرمان گفت: ۶۴ هیئت اجرایی فرآیند انتخابات را در استان به عهده دارند و مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و فرآیند رفراندوم هم دست مردم است و همه اینها بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی به صحنه آوردن مردم است که یکی از بسترهایش انتخابات است.

او با اشاره به اینکه تاکنون آماری مربوط به تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان انتخابات در استان کرمان نداریم، گفت: فرصت برای انصراف نامزدهای انتخابات تا ۷۲ ساعت قبل از فرآیند رأی‌گیری است؛ اما باید ثبت شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115107
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.