در کارگروه اشتغال استان اعلام شد:


۸۶ درصد اشتغال ایجادی ۶ ماه اول سال برای مقطع دیپلم و زیر دیپلم بود

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با انتقاد از استقرار دفاتر مرکزی شرکت‌ها در تهران عامل بالابودن نرخ بیکاری بانوان استان را این امر دانست و اعلام کرد که ۸۶ درصد اشتغال ایجادی استان تا شهریورماه برای مقطع دیپلم و فوق‌دیپلم بوده است.

به گزارش کرمان‌نو، طبق گزارش مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان، ۸۶ درصد اشتغال ایجادی ۶ ماه اول سال برای مقطع دیپلم و فوق‌دیپلم بوده، ۲ درصد فوق‌دیپلم، ۱۰ درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق‌لیسانس و ۶ دهم درصد هم برای مقطع دکترا بوده است.

در صورتی اکثریت اشتغال ایجادی استان در مقطع دیپلم و زیر دیپلم بوده که طبق اطلاعات ارائه شده در همین جلسه جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان نسبت به کل جمعیت آمار بالاتری دارد. درعین‌حال این استان جز استان‌های است که بیشترین نرخ بیکاری زنان در کل کشور را دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسه علت بیکاری بالای زنان در کرمان را استقرار دفاتر مرکزی شرکت‌ها را در تهران دانست. مصباح در این جلسه گفت: شرکت‌ها نیروهای کارگری‌شان اینجاست اما دفاترشان در تهران است، وقتی دفتر در تهران بخش خدمات به آنجا منتقل می‌شود در کرمان بانوان ما بیکار می‌مانند، خصوصاً که طبق برآوردها در دفاتر این شرکت‌ها ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت بانوان هستند.

طبق گزارش مصباح تا به امروز ۳۳ هزار و ۸۵۶ شغل از ۴۶ هزار شغل تعهد شده ایجاد شده که برابر ۷۳ درصد میزان تعهد است. او در این جلسه تضمین داد که تا آخر ماه ۱۰ صددرصد اشتغال تعهد داده شده محقق شود. به گفته او درصد تحقق اشتغال در شهرستان‌هایی مثل ارزوییه، ۹۸درصد، جیرفت ۹۴، بم ۸۸ درصد است. درصد تعهد اشتغال در شهرستان‌ها بی‌مثل فهرج، رودبار و قلعه گنج در انتهای جدول قرار دارد که به گفته مصباح به دلیل کاهش تسهیلات بنیاد برکت است که تا چند وقت دیگر این مشکل برطرف می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110824
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.