کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان خبر داد؛


پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با خاک برای کرمان

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به اینکه برای هفته جاری جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود گفت: اما فردا (سه‌شنبه) از ساعات ظهر شاهد وزش باد لحظه‌ای به نسبت شدید در برخی مناطق این استان خواهیم بود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مریم سلاجقه با بیان اینکه امروز نیز شاهد وزش باد در برخی مناطق استان کرمان خواهیم بود تصریح کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا انتهای هفته جاری به‌استثنای روز سه‌شنبه جوی به نسبت پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و فردا از ساعات ظهر به بعد بر سرعت وزش باد در برخی نقاط افزوده خواهد شد.

 او تصریح کرد: بیشترین میزان سرعت وزش بادهای لحظه‌ای فردا ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با تأکید بر لحظه‌ای بودن وزش باد در برخی مناطق استان کرمان ادامه داد: این بادها به‌صورت لحظه‌ای موجب ایجاد گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای شمالی استان به‌ویژه در شهرستان‌های انار و راور، جاده‌های مواصلاتی کرمان به یزد و کرمان به خراسان جنوبی خواهد شد.

 او افزود: وزش بادهای به نسبت شدید در مناطق جنوبی، جنوب شرقی و برخی مناطق مرکزی و غربی استان کرمان نیز مورد انتظار و باتوجه‌به سرعت وزش باد همراه با خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق جنوب شرقی نیز محتمل است.

 سلاجقه تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار در شهرستان بردسیر با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین و منوجان با دمای ۲۳ درجه گرم‌ترین منطقه این استان گزارش شده است.

 او گفت: بیشینه دمای شهر کرمان طی امروز ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن منفی ۶ درجه خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114937
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.