سرپرست تیم عملیات کاوش «کنار صندل» مطرح کرد:


«دشت سبزواران» اگر تاراج نرفته بود بعد از مصر می‌توانست بزرگترین تمدن دنیا باشد

کنارصندل از حداقل‌های زیرساخت‌‌های گردشگری محروم است.

به گزارش کرمان‌نو، در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان گردشگری جنوب استان باهدف بررسی موانع و راه‌های توسعه گردشگری جنوب‌کرمان در محل اتاق بازرگانی جنوب‌کرمان برگزار شد.
سرپرست تیم کاوش‌های باستان‌شناسی «کنار صندل» در این نشست با توضیح در مورد شروع فصل جدید کاوش‌های منطقه تاریخی کنارصندل گفت: مدت شانزده سال کار مانده بود و این ضرر سختی به منطقه زد که فصل تازه کاوش‌ها با پشتوانه مدیرکل وقت شروع شده است.
سیدمنصور سیدسجادی ادامه داد: این کاوش‌ها با اهدافی چون توسعه صنعت گردشگری کرمان شروع شده است.
سیدسجادی با بیان اینکه از دیگر اهداف اصلی این کاوش‌ها تلاش برای ثبت جهانی کنارصندل است افزود: کنارصندل تمام شرایط ثبت در سازمان جهانی یونسکو را دارد؛ اما معیارهای لازم را ندارد و برای کسب این معیارهای مربوطه بایستی عملیات کاوش تداوم داشته باشد.
سرپرست تیم باستان‌شناسی کنارصندل عنوان کرد: ما باید وظیفه‌ای را که بر گردن داریم در قبال این منطقه تاریخی به انجام برسانیم و کاری که در شهر سوخته انجام گرفت باید این منطقه هم انجام شود.
سیدمنصور سیدسجادی با اشاره به اینکه کنارصندل از حداقل‌های زیر ساخت گردشگری مانند تابلوهای شناسایی منطقه هم محروم است، افزود: کنارصندل از ابتدایی‌ترین مسائل صنعت گردشگری است درحالی‌که شعار نیست که بگویم که اگر اشیا این منطقه تاراج نشده بود، دشت سبزواران از لحاظ تاریخ و قدمت پس از مصر بزرگ‌ترین مجموعه تمدنی دنیاست.
سیدسجادی بیان کرد: این حرف بزرگی است، اما این ادعا را با نگاه و طبق تجربه زندگی در ۱۲ کشور و سفر به کشورها بازدید آثار باستانی و تاریخی بیش از ۶۹ کشور می‌گویم که شاید شهر رم در ایتالیا بتواند در کنار این مجموعه تاریخی دیده شود و تا حدودی رقابت کند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114121
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.