کرمان به تمام گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی نیاز دارد

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و افزایش گرما، با کاهش مراجعه اهداکنندگان خون روبه رو شده‌ایم و نیاز به تمام گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی وجود دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “مریم پورشریفی” اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۸ هزار واحد خون در استان کرمان اهدا شده که ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: با این حال مصرف خون در استان بسیار زیاد است و دلیل آن وجود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی، آمار بالای تصادفات و گسترش مراکز درمانی و افزایش اعمال جراحی در سال‌های اخیر است.

پورشریفی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی در استان مطلوب است اما به دلیل شیوع  کرونا و افزایش گرما، با کاهش مراجعه اهداکنندگان روبه رو شده‌ایم و نیاز به تمام گروه‌های خونی به ویژه O مثبت و منفی وجود دارد.

معاون اداره کل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه شامل انتقال خون نمی‌شود و پنجشنبه‌ها نیز کلیه مراکز انتقال خون در سطح استان کرمان آماده خدمت‌رسانی به همشهریان و پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

وی درباره بحران کرونا در استان سیستان و بلوچستان و نیاز احتمالی این استان به خون و فرآورده‌های خونی، اظهار کرد: کرمان در شبکه خونرسانی کشور به عنوان پایگاه پشتیبان استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و با توجه به نیاز آن پایگاه، خون و فرآورده‌های خونی به آن استان ارسال می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73836
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.