یک کوه از تجربه در جمع مدیران باشگاه مس‌کرمان جمع شده

یادداشت از سعید قرایی

حجم تغییرات مدیریتی در باشگاه مس‌کرمان به اندازه‌ای در همه سال‌های گذشته زیاد بوده است که متاسفانه این موضوع را تبدیل به یک امر عادی کرده است و اینکه با انجام تغییرات در راس این باشگاه دیگر کسی با حجم زیاد شگفت زده نمی‌شود، موضوعی نیست که برای این باشگاه امر پسندیده‌ای قلمداد شود.

در هر صورت این باشگاه بازهم دچار تغییر و تحولات مدیریتی شد و امیری‌خراسانی که چهره‌ای کاملا شناخته شده برای ورزش استان و باشگاه مس‌کرمان می‌باشد جایگزین علی قرایی در سمت مدیرعاملی این باشگاه شد.

اینکه علی قرایی برای بار دوم باز هم در مدت کوتاه عمر مدیریت خود در باشگاه مس دچار چه چالش‌هایی شد که مجدد مجبور شد این سمت را در مدت کمتر از ۶ ماه تحویل دهد موضوعی است که جای بحث دارد و قطعا این مدیر برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای موفقیت باشگاه مس‌کرمان در ذهن داشت که بهرشکل شرایط برای اجرای آن‌ها فراهم نگردید و فشارهای مضاعف در نهایت سبب شد که او باز هم عطای مدیریت باشگاه را به لقایش ببخشد.

آنچه که در رابطه با مدیریت او و باشگاه مس آشکار بود این نکته بود که برنامه‌های بزرگ قرایی برای موفقیت باشگاه مس‌کرمان با شرایط حاکم همخوانی نداشت و برخلاف همه تلاش‌های او به خصوص برای تیم فوتبال مس‌کرمان که منجر به بسته شدن یک تیم خوب و پرمهره گردید اما شرایط حاکم اجازه عملی شدن برنامه‌های مد نظر و در فکر او را در بلند مدت برای باشگاه مس‌کرمان فراهم نمی‌کرد و این موضوع شباهت بسیاری به نحوه جدایی او از باشگاه مس‌کرمان در سال ۹۷ داشت.

در آن سال نیز برنامه‌های مد نظر قرایی برای باشگاه مس‌کرمان که با تشکیل یک تیم خوب و پرمهره همراه بود در نهایت چالش‌هایی برای او و شرایط حاکم بر باشگاه در آن سال به وجود آورد که سرانجام با استعفا و جدایی او همراه شد.

بهرشکل علی قرایی از باشگاه مس‌کرمان جدا شد تا تیم مدیریتی جدید بر این باشگاه حاکم شود. تیم مدیریتی که با مطرح شدن نام‌های آشنا و با تجربه از کار در محیط باشگاه اولین امتیاز مثبت خود را آشکار می‌کند.

امیری‌خراسانی که سابقه بازی در تیم‌های فوتبال باشگاه مس‌کرمان را دارد و در سال ۹۳ و در یکی از عجیب‌ترین مقاطع باشگاه مس‌کرمان نیز به عنوان معاون فنی در این باشگاه حضور داشت و البته سال‌ها مدیرکلی ورزش و جوانان استان را تجربه کرده است، بازهم در یکی از سخت‌ترین شرایط باشگاه مس‌کرمان وارد گود مدیریتی این باشگاه گردید.

قطعا تجربه او و آشنایی این مدیر که سمت‌های مختلف ورزش کشور را نیز تجربه کرده است، در این شرایط کاملا می‌تواند مددرسان این باشگاه باشد و به مدیریت شرایط سخت باشگاه مس‌کرمان کمک زیادی کند.

در کنار امیری‌خراسانی و با انتصاب محمد کهندل به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه مس معرفی شد، این حجم از تجربه وزن سنگین‌تری پیدا می‌کند و محمد کهندل که سابقه مدیرعاملی باشگاه مس‌کرمان را در کنار سابقه مدیریتی در بخش‌های دیگر باشگاه و البته سابقه بازی حرفه‌ای در تیم‌های فوتبال آن را دارد، کاملا به فضای این باشگاه آشنایی دارد تا باز هم این حجم از تجربه اولین شمایل روشن از ساخت مسیر پیش روی مس باشد.

طیاری دیگر عضو هیات مدیره باشگاه مس نیز که در ماه‌های اخیر کاملا بر مسائل و حاشیه‌های این باشگاه اشراف پیدا کرده است و از ساختار شرکت مس نیز به خوبی آگاهی دارد یک عضو بسیار تاثیرگذار دیگر در این روند مدیریتی باشگاه خواهد بود که نقش مهم او قطعا در مسیر پیش رو آشکار خواهد بود.

در کنار این موضوعات فراموش نکنیم که سرمربی تیم فوتبال مس‌کرمان یعنی محمود محمودی‌نیا نیز با تجربه سال‌ها مدیریت در ورزش استان و باشگاه مس باز هم بر حجم و ابعاد میزان تجربه مدیریتی مس‌کرمان می‌افزاید تا این نمای کلی نشان دهد چه حجم از سابقه و تجربه از نظر مدیریتی کار پشت مس‌کرمان خوابیده است که استفاده از آن می‌تواند در ترسیم مسیر پیش رو نقش مثبت داشته باشد.

اما در مرحله اول برای استفاده از این حجم تجربی در مدیریت موارد مختلف مس‌کرمان یک همگرایی واقعی میان تمامی ارکان راس این باشگاه می‌طلبد و قطعا با استفاده از همه تجربه‌های تلخ و شیرین گذشته و اینکه اختلاف نظرها برای پیدا کردن بهترین راهکارها در جهت موفقیت در زمان و مکان خاص خود به سرعت حل گردد و اشتراکات روز به روز بیشتر گردد، بدون شک زمینه را برای موفقیت مس‌کرمان آن هم در شرایطی که کوهی از تجربه مدیریتی در این باشگاه قرار گرفته است کاملا در دسترس خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.