مدیر فنی مس رفسنجان:


هیچ‌کس به داد این تیم نمی‌رسد که مشکلات مالی‌اش حل شود | استقلال نکونام را مثل تیم قلعه‌نویی می‌بریم

مدیر فنی تیم فوتبال مس رفسنجان با گلایه از حل نشدن مشکلات مالی باشگاه و عدم تزریق بودجه مناسب به نارنجی‌پوشان رفسنجانی، با قدردانی از از سرمربی و کادر فنی قبلی، نتایج مس با محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی که در نیم‌فصل به جمع نارنجی‌پوشان اضافه شده را «فوق‌العاده» خواند و خواستار توجه و مطالبه جدی‌تر مسئولین رفسنجان به مشکلات باشگاه مس شد.

به گزارش کرمان‌نو، مس رفسنجان و استقلال فردا دوشنبه در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال از ساعت ۱۷ در رفسنجان به مصاف هم می‌روند. اکبر زبردست، مدیر فنی تیم فوتبال مس رفسنجان در آستانه دیدار این تیم با استقلال تهران در جام حذفی با ایسنا به گفت‌وگو نشست که در ادامه می‌خوانید:

مس در نیم‌فصل دوم به محرم نویدکیا سپرده شد. به نظر می‌رسد مس رفسنجان پس از الهامی دگرگون شده است. نوید کیا را چگونه می‌بینید؟

ابتدا باید عرض کنم هر سرمربی که از نیم‌فصل جایگزین می‌شود مشکلات خاص خود را دارد چرا که تیم با تفکرات مربی دیگری بسته شده و تغییر در تیم نیاز به زمان دارد که نویدکیا این زمان را در اختیار نداشت. از طرف دیگر بازیکنانی مانند شیمبا، خدابنده‌لو، اصغر صادقی، کالمرزی، آذرباد و انتظاری از تیم جدا شده بودند و مربی باید بازیکنان خوب خود را حفظ کند. نکته دیگر اینکه پنجره نقل‌وانتقالات مس هم بسته بود و عدم جذب بازیکن در نیم‌فصل در پست‌هایی که واقعاً نیاز دارد، هر تیمی را به چالش می‌کشد. مشکل سومی که نویدکیا با آن روبرو بود اینکه زمان کافی برای بازسازی تیم نداشت و شناخت او از تیم کم بود. این موضوعات هر تیمی را دچار مشکل می‌کند برای همین، شرایط در ابتدای ورود محرم به مس رفسنجان برای او بسیار دشوار بود.

البته ۵ امتیاز از سه بازی باید راضی‌کننده باشد.

نویدکیا مربی بادانش و پرتوانی است که توانسته به تیم آرامش بدهد. معتقدم محرم از بازی هفتم یا هشتم هنر خودش را نشان می‌دهد. شاید هم تیم را با برنامه‌ریزی، تمرینات منظم و بازیکنانی که خودش برای جذب آنان اقدام کند یک تیم مدعی قهرمانی را برای سال آینده بسازد. باید به او اعتماد کرد چرا که معتقدم او تاکنون شاهکار کرده و کاری فوق‌العاده انجام داده.

دارکو دراژیچ دستیار نویدکیا در مقطعی دستیار خود شما بود. درباره او چه نظری دارید؟

دراژیچ مربی باشخصیت، بادانش، دلسوز و کاربلدی است که سابقه مربیگری باشگاه‌های پرسپولیس، مس رفسنجان، مس کرمان، داماش و پگاه را در کارنامه دارد و به‌عنوان دستیار اول به کادر فنی مس رفسنجان ملحق شده است. امیدوارم آن انگیزه سال ۹۱ که یکی از دستیاران من در مس بود را حالا هم داشته باشد. یکی از ویژگی‌های مثبت دارکو این است که فارسی را خوب بلد است و نیاز به مترجم ندارد.

چند درصد از مطالبات مالی بازیکنان پرداخت شده؟

درحالی‌که در اکثر تیم‌های لیگ برتر تاکنون ۶۰ درصد از مطالبات کادر فنی و بازیکنان پرداخت شده اما مسئله اصلی مس رفسنجان همچنان مسائل مالی است و این رقم دریافتی بازیکنان در مس رفسنجان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است. این مسائل برای هر تیمی عامل بازدارنده برای کسب نتیجه تلقی می‌شود.

پس همچنان مشکلات مالی مس پابرجاست؟

البته! مسئولان شرکت مس عنوان می‌کنند به باشگاه مس رفسنجان پول پرداخته شده، حتی ۲۰ درصد هم اضافه‌تر پرداخت شده! این وسط برای من فقط یک پیش‌فرض می‌ماند که بودجه پیشنهادی باشگاه را کم کرده‌اند شاید هم پرداخت کرده باشند. حتی با ۲۰ درصد اضافه ولی این بودجه برای تیمی که در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند و می‌خواهد با تیم‌های قدری رقابت کند و ۴۳ رشته ورزشی آقایان و خانم‌ها را حمایت می‌کند اصلاً کافی نیست. من از سال ۷۶ به‌عنوان سرمربی، معاون فنی و مدیر فنی در باشگاه مس رفسنجان کار کرده‌ام و در دوره فعالیت مدیران عامل زیادی بوده‌ام؛ اما برخی مانند پورمند و سعد محمدی ورزشی‌تر بوده‌اند و برخی نگاه ورزشی ضعیفی داشته‌اند. همه آن‌ها به استان کرمان و شهرستان رفسنجان کمک کردند؛ اما این کمک‌ها اصلاً کافی نبوده است. ۷۰ درصد پرسنل مس در سرچشمه، رفسنجانی هستند. تمام آلایندگی مس سرچشمه به سمت رفسنجان سرازیر است. این حق مردم رفسنجان است که بودجه بیشتری به این تیم تزریق شود نه اینکه تیم هر روز درگیر چالش حقوق و پرداختی بازیکن و… باشد. ضمن اینکه باشگاه مس فقط فوتبال نیست؛ بلکه در ۴۳ رشته ورزشی که بسیاری در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارند باید رقیبان خودشان رقابت کنند که همه آن‌ها هزینه‌های خاص خود را دارند. بودجه باشگاه مس رفسنجان اصلاً معقول نیست و این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود بودجه باشگاه مس رفسنجان پرداخته شده حتی ۲۰ درصد هم اضافه‌تر در عمل وجود ندارد. شرکت مس باید نگاه ویژه‌ای به باشگاه مس رفسنجان داشته باشد چرا که جوانان زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی تحت عنوان مس درمسابقات حضور دارند. این شرایط برای تیمی که تنها دل‌خوشی مردم در یک شهر به‌حساب می‌آید و تا فصل‌های پیش برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تلاش می‌کرده مطلوب نیست.

از سوی مسئولین شهرستان اقدامی برای حمایت و پیگیری مشکلات مالی باشگاه صورت‌گرفته؟

هیچ‌گونه حمایت و کمکی از سوی مسئولان شهرستان نمی‌بینیم یا اگر بوده و هست ما متوجه نیستیم. واقعاً جای تعجب دارد. مسئولان باید از شرکت مس مطالبه کنند. ببینید من به شما می‌گویم بازیکنان انصافاً پای رفاقت و مردانگی خود ایستاده‌اند. هیچ‌کس به داد این تیم نمی‌رسد که مشکلات مالی‌اش حل شود. امیدوارم با انتخاب آقای مهندس انارکی‌محمدی اتفاقات خوبی برای ورزش این شهر بیفتد.

در آستانه دیدار با استقلال قرار دارید. توانایی شکست آبی‌پوشان تهرانی را دارید؟

چرا که نه! همان‌گونه که استقلال را زمانی که در لیگ یک حضور داشتیم با امیر قلعه‌نویی در جام حذفی شکست دادیم. آن‌ها همان سال قهرمان لیگ برتر شدند. شک نکنید که فردا برای پیروزی وارد میدان می‌شویم. امیدوارم هواداران با حضور پرشور خود در خانه تیم شهرشان را حمایت کنند تا به یاری خدا با پیروزی در این دیدار به مرحله بعدی جام حذفی راه پیدا کنیم.

 حرفی اگر باقی‌مانده؟

 یک‌بار دیگر از مسئولین شهرستان رفسنجان می‌خواهم از تیم و مدیریت باشگاه حمایت کنند. مس نماینده یک شهر است و مسئله شخص نیست. مسئولان باید پای کار بیایند تا مس رفسنجان به یک تیم قدرتمند و مدعی در لیگ برتر باشد و به جایگاه واقعی‌اش برگردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115893
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.